سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۰۱ قبل از ظهر به وقت تهران

ولادیمیر پوتین؛ ثروتمندترین مرد جهان؟ +تصاویر

عده ای ثروت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بسیار بالا می دانند، رقم هایی چون ۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد و شایدم بیشتر!

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

گمانه‌زنی پیرامون شخصیت و دارایی ولادیمیر پوتین همواره از موضوعات مورد توجه رسانه‌ها بوده است. گرچه هیچکس به درستی درباره دارایی‌های رهبر روسیه اطلاعی ندارد اما لیستی از دارایی‌های احتمالی او منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت،‌ هیچکس دقیقا نمی‌داند ثروت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه چقدر است. برخی مدعی هستند که او ثروتمندترین مرد جهان است اما طبق اعلام کرملین، او سالانه حدود ۱۳۳ هزار دلار درآمد دارد و در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کند.

 

با این حال یکی از مشاوران سابق دولت روسیه دارایی او را ۷۰ میلیارد دلار برآورد کرده است و بیل برودر، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری “هرمیتاج” که از منتقدان پوتین است، مدعی است که او بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد.

 

ایندیپندنت در ادامه لیستی از اموالی که پوتین احتمالا پول صرف آنها کرده است،‌ آورده است.

 

اقامتگاه رسمی پوتین به عنوان رئیس‌جمهوری روسیه کرملین است. با این حال او اغلب اوقات در یک سکونتگاه دولتی در حومه شهر حضور دارد. طبق گزارش‌ها، او به ۲۰ کاخ و ویلای مختلف دسترسی دارد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

آمارهای رسمی کرملین که سال ۲۰۱۶ منتشر شده، تعداد املاک و مستغلات پوتین را  محدود اعلام کرده و طبق این گزارش،‌ او تعداد محدودی زمین و یک آپارتمان و پارکینگ دارد.

 

اما پوتین با گذشت سال‌ها، به املاک دیگری هم ارتباط داده شده است. جنجالی‌ترین آنها به “کاخ مخفی” مشهور است. ظاهرا این کاخ با اعتبارات دولتی غیرقانونی برای پوتین ساخته شده است. این عمارت ویژه ظاهرا یک میلیارد دلار هزینه ساخت داشته و دارای یک سینمای خصوصی و محل فرود بالگرد و اتاق خواب‌های بزرگ است.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

سال ۲۰۱۲ یکی از رقبای سیاسی پوتین پرونده‌ای را رو کرده که مدعی بود رئیس‌جمهوری روسیه صاحب چندین جت خصوصی،‌ بالگرد و کشتی تفریحی است. این گزارش ادعا کرد، سبک زندگی پوتین قابل مقایسه با “پادشاهان خلیج‌فارس و یا الیگارش‌های پر زرق و برق” است نه “برده‌های مطبخ” که خودش پیشتر مدعی شده بود.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

او متهم به مالکیت ۵۸ نوع مختلف هواپیما از جمله داسو فالکن با ۱۹ صندلی است. گفته می‌شود که یکی از هواپیماهای او یک کابین ۱۱ میلیون دلاری دارد که با جواهرات تزئین شده و توالتی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار. گفته می‌شود پوتین پنج فروند از این هواپیماها دارد.

 

طبق این گزارش، پوتین چهار کشتی تفریحی هر کدام به ارزش صدها هزار دلار دارد. “روسیا” یکی از قایق‌های مجلل اوست که در سال ۲۰۰۵ بازسازی شده است. “گریسفول” کشتی تفریحی دیگری است که ظاهرا شش اتاق خواب دارد. یکی دیگر از کشتی‌های لوکس او “المپیا” بود که ۳۵ میلیون دلار ارزش داشت و به عنوان هدیه از رومن آبراموویچ، مالک باشگاه فوتبال چلسی به او داده شد. به گفته یکی از روسای سابق شرکت کشتی‌رانی دولتی روسیه،‌ پوتین این کشتی‌ها را با هزینه دولتی مورد استفاده قرار می‌داده است.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

طبق این پرونده،‌ پوتین همچنین ۱۱ ساعت به ارزش تقریبی ۶۷۸ هزار دلار دارد. براساس گزارش روزنامه دولتی “روسیه فراتر از عناوین”، پوتین یک ساعت لونژ و سون به ارزش نیم میلیون دلار دارد. یک ساعت پتک فیلیپ که ژوئیه امسال به حراج گذاشته شد و یک میلیون دلار قیمت داشت،‌ ظاهرا متعلق به پوتین بوده است؛ ادعاهایی که کرملین آنها را رد می‌کند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

پوتین در گذشته ساعت‌هایش را به دیگران می‌داد. رئیس‌جمهوری روسیه ظاهرا زمانی پنج ساعت بلنک پین داشته اما یکی از آنها را در سفر به یک پسر سیبریایی داد و یکی دیگر را هم به یک کارگر کارخانه. طبق گزارش‌ها،‌ ارزش‌ هر کدام از این ساعت‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است.

 

نکته بعدی درباره پوشش پوتین است. بن جودا، روزنامه‌نگار نیوزویک که برای نگارش کتابش درباره پوتین سه سال وقت صرف تحقیق کرده بود، مدعی است که پوتین کت و شلوارهای سفارشی و کروات‌های والنتینو را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

روزنامه دولتی “روسیه فراتر از عناوین” با این حال طبع گرانبهای پوتین را تایید می‌کند. این روزنامه سال ۲۰۱۵ در مقاله‌ای مدعی شد پوتین لباس‌های برند کیتون و بریونی را ترجیح می‌دهد. تمام کار این کت و شلوارها از اول تا آخر با یک خیاط است و دوخت آن روزها زمان می‌برد و قیمت‌های آن از ۵۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

 

براساس گزارش این روزنامه، پوتین یک کارشناس مد هم دارد که بیش از ۱۰ سال است با او کار می‌کند. این فرد تمام مارک‌های لباس‌های پوتین را جدا می‌کند تا در تیررس نگاه خبرنگاران قرار نگیرد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *