چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۹ بعد از ظهر به وقت تهران

ورود تانک‌های T90 و نیروزمینی روسیه به سوریه / داعاش به سام ۳ مجهز شد

مجله انلاین دوستان :  در حالی که عربستان سعودی و قطر از اوکراین برای تروریست‌ها موشک‌های «سام ۳» خریداری کردند، روسیه نیز از فرودگاه نظامی «النیرب» در شمال سوریه تانک‌های «تی ۹۰» و گردانی از نیروهای زمینی و زرهی خود را وارد کرده است.

تانک‌های «تی۹۰» روسیه و گردانی از نیروهای زمینی و زرهی روسیه در حال ورود به شمال سوریه هستند.

روزنامه «السفیر» لبنان با اعلام این خبر گزارش داد که این تجهیزات از فرودگاه نظامی «النیرب» واقع در «حلب»  وارد شمال سوریه شده است و برخی از منابع این کشور نیز اعلام کردند که ۲۰ فروند تانک تی ۹۰ با کادرهای روس طی ساعات گذشته در این فرودگاه نظامی وارد سوریه شده‌اند.

به گزارش این روزنامه، احتمالا فرودگاه النیرب ورودی برای استقرار نیروهای زمینی روس در منطقه‌ای باشد که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این منطقه مهمترین صحنه درگیری‌ها در حلب خواهد بود.

اخبارروز/ بنا بر این گزارش، این برای نخستین بار است که تانک‌های تی ۹۰ وارد سوریه می‌شود و ارتش این کشور تا کنون حتی یک فروند از آن را نیز در اختیار نداشته است. این مسئله نیز در زمره اقداماتی است که روس‌ها برای مرحله دوم عملیات خود علیه داعش در سوریه انجام می‌دهند.

قدرت حفاظتی این تانک از زره ترکیبی فولادی و کامپوزیتی، یک زره واکنشی انفجاری، گیرنده‌های هشدار لیزری و سیستم اخلال مادون قرمز در موشک‌های ضدتانک تامین می‌شود.

زره مدل تی-۹۰ در قسمت جلو بدنه معادل ۹۹۰ تا ۱۰۷۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای در مقابل گلوله‌های انرژی شیمیایی (انفجاری) و ۶۷۰ تا ۷۱۰ میلی‌متر در مقابل گلوله‌های انرژی جنبشی (فلزی) قدرت مقاومت دارد. قدرت مقاومت قسمت‌های مختلف برجک تانک معادل ۵۸۰ – ۱۰۵۰ و ۱۳۴۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای در مقابل گلوله‌های انرژی شیمیایی (انفجاری) و ۴۲۰ – ۷۵۰ و ۹۲۰ میلی‌متر در مقابل گلوله‌های انرژی جنبشی (فلزی) است. قسمت زیرین جلوی بدنه تانک هم معادل ۳۸۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای در مقابل گلوله‌های انفجاری و ۲۴۰ میلی متر در مقابل گلوله‌های انرژی جنبشی مقاومت دارد.

در سال ۱۹۹۹ در جنگ چچن یک دستگاه «تی-۹۰آ » مورد اصابت هفت راکت آرپی‌جی قرار گرفت اما با این وجود به فعالیت خود ادامه داد و از صحنه نبرد خارج نشد. مقامات دفاعی روسیه نتیجه گرفتند که این تانک بهترین تانک روسی از نظر قدرت حفاظتی است به خصوص در صورتی که سیستم‌های حفاظتی «اشتورا» و «آرنا» در آن استفاده شده باشد.

این در حالی است که تانک‌های «تی ۷۲» ارتش سوریه در جنگ شمال این کشور این امکانات را نداشت و تروریست‌ها با موشک‌هایی که عربستان برای آنها ارسال کرده بود سامانه تانکی ارتش سوریه را در «ریف شمالی حماه» مختل کردند.

به گزارش این روزنامه، عربستان، قطر و ترکیه اما با مداخله نظامی روسیه حمایت خود از تروریست‌ها را افزایش داده‌اند؛ به گونه‌ای که قطر با «کنسرسیوم»‌ اوکراین قرادادی برای سامانه موشک‌های زمین به هوا «سام-۳» امضا کرده است. این سامانه تا ارتفاع ۲۱ کیلومتر و در طول ۳۵ کیلومتر برد دارد. البته به احتمال زیاد کادر اوکراینی نیز برای کار کردن با این سامانه اعزام شده‌اند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *