سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

همه مجریان از ژیلا صادقی تقلید می‌کنند!

نجمه جودکی مجری جوان صدا و سیما در گفت و گو با روزنامه صبا گفت :من معتقدم که هیچ چیز مانند اصل آن نمی‌شود، صادقی یک دریا است و مجریانی که از او تقلید می‌کنند لیوان لیوان از این دریا برمی‌دارند.»

یکی از مجریان جوان تلویزیون، که متولد ۲۱ آبان سال ۱۳۷۱ است. او سابقه اجرای برنامه‌هایی نظیر کمی متفاوت، سین: مثل سریال، فرصت ویژه ، مثبت هفده ، هفت ترانه و…را در کارنامه هنری خود دارد ولی به‌دلیل حضور در برنامه هفت ترانه شبکه شما بود که ۴سال ممنوع‌التصویری را برای این مجری به‌همراه داشت. او در گفت‌وگو با ما عنوان کرد که قرار است به‌زودی با برنامه‌ای تازه به تلویزیون برگردد و صحبت‌های دیگری هم مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,نجمه جودکی

شما بعد از ازدواج برای اولین‌بار به‌همراه همسر، مهمان برنامه امروزی‌ها بودید؟ برنامه چطور بود؟
به هرحال من بعد از ازدواج در هیچ برنامه‌ای با همسرم مهدی پارسازاده حضور نداشتم. گروه امروزی‌ها از ما دعوت کردند و ما هم پذیرفتیم، در کل برنامه خوبی بود.

چند ماهی هست که از ازدواجتان می‌گذرد. نظرتان راجع به زندگی مشترک چیست؟
خیلی خوب است. اول به این خاطر که دو طرف باید به هم علاقه‌مند باشند ودوم این‌که من و مهدی همپوشانی بسیار خوبی داریم. شاید در مواقعی من حال خوبی نداشته باشم و از موضوعی ناراحت باشم اما مهدی خیلی کوتاه می‌آید و بالعکس زمانی‌که او مشکلی دارد من سعی می‌کنم که کوتاه بیایم، به‌نظرم بعد ازعشق و علاقه، از خودگذشتگی در زندگی خیلی مهم است که ما متأسفانه آن‌را نادیده گرفته‌ایم. من همسرم را بسیار دوست دارم و یکی از دلایلی که قبل از دوست داشتن باعث شد تا به ازدواج با او فکر کنم، صداقت او بود.

چقدر پوشش و ظاهر در برنامه برای شما اهمیت دارد؟
خیلی زیاد. مخاطبان حق دارند مجری را با ظاهری آراسته و متناسب ببینند. من در برنامه‌هایی که اجرا کرده‌ام طراح لباس داشتم واین به‌خاطر آن است که برای مرد و مخاطبان برنامه‌هایم ارزش قائلم.

به نظر شما مافیا و باندبازی در اجراهای تلویزیونی و استیج وجود دارد؟
مافیا در استیج خیلی زیاد است اما در تلویزیون هنوز هستند مدیران و تهیه‌کنندگانی که به کیفیت کار اهمیت می‌دهند نه به این موضوع که یک فرد، مجری یا بازیگر معرفی شده است و ما باید از او استفاده کنیم. بسیاری از مدیرانی که کیفیت کار خیلی برایشان مهم است، مدیرانی مانند پورمحمودی،کریمان، شریعت‌پناهی، پورحسین و دیگران که با اشراف کامل با این موضوع برخورد می‌کنند. موضوع بعدی این است که به‌فرض مثال، کسی با بزرگترین پارتی دنیا اجرا در برنامه‌ای را بدست بیاورد اما زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشته باشد و بیننده با دیدن او شبکه را عوض کند راه به جایی نخواهد داشت و کم کم به حاشیه می‌رود. بنابراین مردم باید خواستار حضور مجری و دیدن او در تلویزیون و برنامه‌ها باشند. به بیانی دیگر مردم باید این مجری را بخواهند و اورا بپذیرند، در غیراین‌صورت کار کردن هیچ فایده‌ای ندارد.

به کار کدامیک از مجریان زن و همکارانتان علاقه دارید؟
با احترام زیادی که برای همه همکاران و دوستانم قائلم باید بگویم ژیلا صادقی بهترین مجری زن در کشور ما است. او اولین مجری زن در تلویزیون ما است که اجرای خودمانی را در تلویزیون باب کرد و در این راه زحمات زیادی کشید. اگر امروز من در قاب تصویر ظاهر می‌شوم و به‌راحتی با بیننده ارتباط برقرار می‌کنم مدیون سال‌ها تلاش و زحمت صادقی، در این راه هستم. در حال حاضر بسیاری از مجریان خانم هستند که خود را یکه‌تاز عرصه اجرا می‌دانند، با این‌که پنج شش سال بیشتر نیست که به این حیطه وارد شده‌اند و مدعی‌اند که این سبک اجرای خودمانی را آنها به تلویزیون آورده‌اند در صورتی‌که به‌خاطر ندارند، ژیلا برای این کار چه زحماتی کشید تا این سبک جدید را وارد اجرا کند و همه ما از او تقلید کرده و کپی می‌کنیم، زیرا او به شدت در کار خود موفق است. با این وجود من معتقدم که هیچ چیز مانند اصل آن نمی‌شود، صادقی یک دریا است و مجریانی که از او تقلید می‌کنند لیوان لیوان از این دریا برمی‌دارند.

اجرای خانم‌ها و آقایان در تلویزیون چه تفاوت‌هایی دارند؟آیا خانم‌ها با محدودیت در اجرا روبه‌رو هستند؟
فکر می‌کنم خانم‌ها هم به اندازه آقایان در اجرا امکان بروزخلاقیت دارند البته در محدودیت‌هاست که خلاقیت خلق می‌شود. نکته بعدی این است که باید توجه داشته باشیم یک خانم هیچگاه نمی‌تواند مانند یک آقا جلوی دوربین ظاهر شود چراکه شأن او زیر سوال می‌رود. با این تفاسیر یک مجری خانم حتی با وجود محدودیت هم می‌تواند خلاق باشد.

مدتی است که شما را در برنامه‌ها نمی بینیم، علت این کم‌کاری چیست؟ آیا با برنامه جدیدی به قاب تصویر باز می‌گردید؟
بله. یک برنامه جدید و متفاوت که در حال حاضر قصد ندارم در مورد آن صحبت کنم و ترجیح می‌دهم همه چیز زمان پخش برنامه مشخص شود

زمان وشبکه‌ای که برای پخش در نظر دارید مشخص شده است؟
به احتمال زیاد بعد از ماه محرم وصفر برنامه در یکی از شبکه‌های سراسری به روی آنتن خواهد رفت.

اوضاع تلویزیون را چطور می‌بینید؟
به‌نظرم الان حال تلویزیون خیلی خوب نیست. جز یک برنامه، آن‌هم حالا خورشید رضا رشیدپور.

دلیل این انتخاب را توضیح می‌دهید؟
حالا خورشید برنامه‌ای است که به مردم خوراک می‌دهد و حرفی برای گفتن دارد. چند روز پیش که بیننده برنامه بودم، متوجه شدم که حتی تیتر خبرگزاری‌ها را هم در برنامه نشان داده و اعلام می‌کند. حداقل فایده‌ای که این کار دارد مطلع شدن از خبرهای کشور برای کسانی است که روزنامه نمی‌خوانند واز این طریق از اخبار روز کشور مطلع می‌شوند. اجرای رضا رشیدپور و برنامه او کمک زیادی به مردم می‌کند، به این علت که با مخاطب خود خیلی صادق است و این موضوع بسیار مهمی است که با مخاطب صادق باشیم و برای او نقش بازی نکنیم. مخاطبان ما خیلی باهوش هستند و رضارشیدپور بسیار باهوش است و در این راه خیلی موفق عمل کرده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *