سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۲ قبل از ظهر به وقت تهران

هلاکت ۱۸۲ داعشی در حملات نیروهای مبارز عراق

۱۸۲ تروریست داعشی روز گذشته در حملات نیروهای ارتش عراق  در موصل و اطراف آن به هلاکت رسیدند.

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,داعش

در حالی که پیشروی‌های ارتش عراق در محور شرق موصل امروز (سه‌شنبه) هم ادامه دارد، ۱۸۲ عضو داعش روز دوشنبه در حملات نیروهای مشترک عراقی و با پشتیبانی جنگنده‌های عراقی و ائتلاف بین‌المللی در موصل و اطراف آن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات “ای نینوا می‌آییم”، در اظهارات مطبوعاتی گفت که نیروهای عراقی در محور شمالی موصل به عملیات تفتیش و پاکسازی مناطق آزاد شده ادامه می‌دهند.

 

وی گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم آزادسازی محله الکرامه شمالی را پس از آزادسازی الکرامه جنوبی تکمیل کردند و کاملا این دو محله را تحت کنترل درآورده و عملیات پاکسازی در محور شرقی عملیات را آغاز کردند.

 

در محور جنوبی ساحل چپ (شرق) موصل، نیروهای پلیس فدرال و لشگر نهم در ارتش وارد محله‌های السلام، فلسطین و شیماء شدند و چندین ساختمان را تحت کنترل خود درآوردند و توانستند محله الانتصار را آزاد کرده و پرچم عراق را در آنجا برافراشته سازند. این چند ساعت بعد از تسلط ارتش عراق بر محله‌های سومر و السلام در جنوب شرق شهر موصل بود و ارتش خانواده‌ها را از این محله‌ها به اردوگاه آوارگان منتقل کردند.

 

یارالله گفت که تروریست‌ها تلاش کردند تا به نیروهای عراقی در محور شمالی موصل حمله کنند تا مانع از پیشروی نیروهای عراقی شوند و این نیروها جوخه خمپاره را منهدم کرده و خودروی افراد مسلح را تحت کنترل درآورده و ۱۰ تروریست از جمله دو تک تیرانداز را به هلاکت رساندند.

 

در محور شرقی نیز نیروهای مبارزه با تروریسم توانستند یک خودروی بمب گذاری شده و دو خودرو که تروریست‌ها سوار آن بودند، منهدم کنند و جان ۹ فرد مسلح از آنها را بگیرند. نیروهای پلیس فدرال و لشگر نهم زرهی در ارتش هفت خودروی بمب گذاری شده را منهدم کرده و جان ۶۳ تروریست را گرفتند و انبار بمب‌گذاری خودروها را منهدم کرده و دو پهپاد جاسوسی داعش را سرنگون ساختند.

 

در حالی که نیروهای عراقی امروز نیز وارد محله الصناعی در شرق موصل شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *