چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹ قبل از ظهر به وقت تهران

هتک حرمت زن جوان توسط پسر آشنا و دوستانش

مجله انلاین دوستان : سه پسر جوان که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یک زن در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند بازداشت شدند.

www.dustaan.com-هتک حرمت زن جوان توسط پسر آشنا و دوستانشبه گزارش ایران، اقدامات مأموران پلیس سایبری برای ردیابی این سه تبهکار به دنبال اعلام شکایتی از سوی این زن جوان در دستور کار قرار گرفت.

زن جوان در شکایت خود ادعا کرده بود از مدتی پیش عکس‌ها و مطالب غیراخلاقی درباره او و خانواده‌اش از سوی افراد ناشناسی در شبکه اجتماعی «بی‌تاک» منتشر می‌شود.
وی با اعلام اینکه این‌گونه اقدامات آرامش و آسایش زندگی آنها را برهم زده و باعث آبروریزی خانواده‌اش شده است از پلیس خواست عاملان این اقدام خلافکارانه را بازداشت کند.

مأموران با توجه به نشانی‌هایی که این زن درباره مطالب و نوشته‌ها در اختیار مأموران قرار داده بود، وارد عمل شده و در مدت زمان کوتاهی عاملان این اتفاق را که سه پسر جوان از اهالی آمل بودند ردیابی و بازداشت کردند.

در همین ارتباط سرهنگ «ولی‌اللـه گنجیان‌مقدم» با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه زنی جوان به مأموران پلیس فتا مبنی بر اینکه گروهی ناشناس با ارسال پیام و تصاویر غیراخلاقی در شبکه اجتماعی «بی‌تاک» برای خانواده‌اش ایجاد مزاحمت می‌کنند، موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: باتوجه به این ادعاها اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

فرمانده پلیس آمل گفت: مأموران پلیس پس از شناسایی سه مرد جوان را که با تشکیل گروهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر و پیام‌های غیراخلاقی در این شبکه‌ها انتشار می‌دادند، دستگیر کردند.

سرهنگ گنجیان افزود: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس با اقرار به جرم خود عنوان داشتند گرداننده اصلی این گروه و همچنین عامل اصلی انتشار تصاویر، متهم ردیف اول از نزدیکان این زن است.

بنابر این گزارش باتوجه به اعترافات متهمان، پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل شد و رسیدگی‌های قضایی به اتهامات سه پسر جوان در دستور کار دادسرا قرار گرفت.

سرهنگ رستمی رئیس پلیس فتای مازندران با هشدار به نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی از شهروندان بویژه والدین خواست با حفظ هشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده از سوی پلیس، بر استفاده فرزندان خود از فضای مجازی نظارت لازم را داشته و پیش از استفاده از این ابزار یا تأمین آن برای فرزندان خود از آسیب‌های آن و راه‌های کاهش این آسیب‌ها آگاهی کافی داشته باشند.

وی همچنین افزود: در صورتی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی آگاهانه نباشد، تهدیدات آن می‌تواند به مراتب بسیار پررنگ‌تر از فرصت‌های آن باشد، چراکه وقتی فرد دچار اعتیاد به حضور در این شبکه‌ها می‌شود و زمان زیادی از شبانه‌روز خود را در این فضا می‌گذراند به تبع آن، حضور خانوادگی و اجتماعی فرد دچار اختلال شده و جاذبه دنیای مجازی بر دنیای واقعی‌اش غلبه می‌کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *