سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲ قبل از ظهر به وقت تهران

مهدی فقیه: نان سینما مشکوک شده است!

مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت و سرشناس کشرومان که تاکنون فیلم های بسیاری را از وی دیده ایم، این روزها انتقادات جدی از وضعیت هنر هفتم و سینمای ایران دارد.

جام جم: مهدی فقیه، بازیگر خوشنام و پیشکسوت سینمای ایران که با لهجه دوست داشتنی شیرازی اش در بسیاری از فیلم های ماندگار درخشیده است، این روزها انتقادات جدی از وضعیت هنر هفتم و سینمای ایران دارد.
نقش آفرینی در آثاری همچون هور در آتش، لیلی با من است ، سفر به چذابه ، ملک سلیمان و سریال هایی مانند مریم مقدس، شوق پرواز و … تنها بخشی از کارنامه قابل اعتنای مهدی فقیه است.
مهدی فقیه

 نان سینما مشکوک شده است!

این بازیگر که دانش آموخته فرانسه است و برای تئاتر شیراز هم زحمات زیادی کشیده است با گلایه از شرایط موجود سینما و کاهش تولیدات و زد و بندهای موجود به جام جم آنلاین گفت: فعلا مدتی است که مشغول انجام کاری نیستم،‌از یک طرف تولیدات در سینما و تلویزیون به دلیل مشکلات مالی بشدت کاهش داشته است و از طرفی آنها که باتجربه هستند و درس خوانده متاسفانه مورد کم مهری و بی اعتنایی قرار می گیرند.

فقیه افزود: شرایط کار کردن در سینما واقعا تاسف برانگیز شده است، جوانی پیش من آمد و می پرسید که چگونه می تواند وارد سینما شود و بازیگری کند، چند وقت بعد او را دیدم که در یکی دو فیلم بازی کرده بود، از او پرسیدم چطور شد که وارد فیلم شدی که با تعجب گفت تهیه کننده از من ۴۵ میلیون تومان پول خواست و من دادم و نقشی را در فیلمش گرفتم.

بازیگر لیلی با من است و سریال مریم مقدس تاکید کرد: با این شرایط باید در دانشگاه هنر و دانشگاه تهران را بست در این سینما آنچه اهمیت ندارد تحصیل و تجربه است.

این بازیگر شیرازی و برنده سیمرغ بهرتین بازیگری در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۸۸، با یادآوری تلاش های خودش و همنسلانش برای ورود به سینما و تئاتر و داشتن تحصیلات مرتبط توضیح داد: به خاطر دارم قبل از انقلاب، آقای علی نصیریان پنج شنبه و جمعه ها می آمد شیراز و علاقه مندان را آموزش می دادند یا آقای عزت الله انتظامی، این مرد بزرگ یک فولکس قرمز داشت و از تهران این راه را می کوبید و می آمد شیراز و با من و دوستان دیگر کار می کرد و ما از او می آموختیم، اکنون شما بلیت هواپیما بگیرید و به یکی از همین چهره های جوان بدهید بگویید برو فلان شهرستان کارگاه برگزار کن! واقعا چه برخوردی می کند؟

مهدی فقیه در ادامه انتقاداتش گفت: راه و مسیری که من و امثال من در سینما پی گرفتیم و سبک و نوع کارمان مشخص است، اغلب در فیلم های دفاع مقدسی و قرآنی حضور داشتیم، هیچ وقت اهل لابی گری و زنگ زدن به این و آن و نقش گرفتن به هر قیمتی نبوده ام، در سینما نان مشکوک نخوردم، اما الان فکر میکنم این نان و این گونه نان خوردن سالم نیست.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *