پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹ قبل از ظهر به وقت تهران

اعتراضات گسترده مردم ترکیه بر علیه اردوغان +تصاویر

هزاران نفر از مردم ترکیه با در دست داشتن قاشق و قابلمه و کوبیدن ان به هم اعتراض خود را به نتیجه همه پرسی، که اختیارات بسیاری را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور می دهد، نشان دادند. انها معتقدند که در انتخابات تقلب صورت گرفته است و ان را به هیچ وجه قبول ندارند.

بر اساس این همه پرسی اردوغان تا ۱۱ سال اینده یعنی تا ۲۰۲۹ میلادی بر مسند قدرت باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، معترضان به نتیجه رفراندوم قانون اساسی ترکیه، به نشانه اعتراض روی ماهی‌تابه و قابلمه می‌کوبیدند.

طبق این رفراندوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تا سال ۲۰۲۹ در قدرت می‌ماند. برخی از معترضان با در دست داشتن بنرهایی شعار “دزد، قاتل، اردوغان” سر می‌دادند.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی آنادولو، ۳ / ۵۱ درصد از رای‌دهندگان به افزایش اختیارات اردوغان رای دادند و در مقابل ۷ / ۴۸ درصد با آن مخالفت کردند. ۱۸ اصلاحیه قانون اساسی که پس از انتخابات آتی اجرایی می‌شود که برای ۲۰۱۹ است، پست نخست‌وزیری را ملغی می‌کند و اختیارات اجرایی گسترده‌ای به رئیس‌جمهوری ترکیه می‌دهد.

تصاویر ویدیویی اعتراضات یکشنبه شب همچنین نشان می‌دهد یکی از معترضان مورد حمله یکی از حامیان اردوغان قرار می‌گیرد. براساس تصاویر، فردی مورد تعقیب گروهی از حامیان اردوغان قرار می‌گیرد و نهایتا از سوی آنها ضرب و شتم می‌شود.

 

تظاهرات در ترکیه علیه نتایج رفراندوم

تظاهرات در ترکیه علیه نتایج رفراندوم

تظاهرات در ترکیه علیه نتایج رفراندوم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *