پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

لیزر درمانی در چه صورت خطرافرین می شود؟

اگر در لیزر درمانی قوانین و مقررات مربوط به انجام آن رعایت نشود، ممکن است عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد.

چه زمانی لیزر درمانی خطرناک می شود؟
عباس درجانی متخصص پوست مو و زیبایی  گفت: بیشترین کاربرد لیزر برای بیماری های پوستی در حوزه اقدامات و عملیات زیبایی است.
وی افزود: برداشتن موهای زائد، پاک  کردن خالکوبی ها و جوان سازی پوست از جمله کاربردهای لیزر درمانی در حوزه پوست است.
این متخصص پوست و مو عنوان کرد: از لیزر درمانی مانند داروها به عنوان یک روش و ابزار دارای مزایا و معایب استفاده می شود و روشی است که اگر به درستی انجام شود برای بیمار سودمند است.
درجانی بیان کرد: ما در کشور شاهد تبلیغات فریبنده ای در حوزه لیزر درمانی و انواع آن هستیم، که متاسفانه با توجه به اینکه لیزر درمانی یک تکنیک مهم و خطرناک است هیچ محدودیت و نظارتی در رابطه با انجام آن توسط افراد  و کاربرد آن در کشور وجود ندارد.
وی اظهار داشت: لیزر درمانی در کارکردهای مختلف آن می تواند دارای عوارض متعددی داشته باشد و اگر فرد انجام دهنده لیزر قوانین و مقررات مربوط به لیزردرمانی را رعایت نکند ممکن است عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد.
این متخصص پوست و مو بیان کرد: برای از بین بردن لکه های پوستی توسط لیزر درمانی ابتدا باید نوع آن را توسط متخصص پوست تشخیص داد که می تواند شامل کک و مک های ساده تا خال های قهوه ای ناشی از سرطان پوست (ملانوم) باشد.
درجانی یادآور شد: در برخی لکه های پوستی مثل کک و مک و لنیگو، لیزر می تواند تا حدودی به درمان بیماری کمک کند خصوصا در زمانی که فرد با دارو درمانی و سایر روش ها نتیجه نگیرد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *