سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

در این کشور هک «وای فای» سه سال زندان دارد!

در کشور سنگاپور قوانین بسیار جالبی وجود دارد که تصور ان می تواند برای ما بسیار دشوار و نگران کننده باشد، اما این کشور به کمک همین قوانین یکی از تمیزترین کشورهای جهان است.

http://hamoonaral.com/wp-content/uploads/2016/08/16.jpg
در این کشور هک «وای فای» سه سال زندان دارد!

به گزارش ایرنا، برخی از این قوانین را می توان در سنگاپور مشاهده کرد که ممکن است حتی تصور رعایت آن در برخی از کشورها مشکل به نظر برسد، قوانینی که باعث شده است سنگاپور از نظر پاکیزگی بی عیب و نقص باشد.
تنبیه و یا مجازات با چوب نه تنها برای برخی جرائم در سنگاپور مجاز است، بلکه از همین ابزار در مدارس، ارتش و دیگر مکان ها به منظور رعایت نظم و انضباط استفاده می شود.
از جمله رفتارهایی که در این دولت – شهر کوچک جنوب شرق آسیا جرم محسوب می شود، اتصال به ‘وای.فای’ شخص دیگری است که به عنوان ‘هک’ محسوب شده و فرد خاطی با جریمه نقدی ۱۰ هزار دلار، سه سال زندان و یا هر دو مواجه می شود.
از دیگر رفتارهایی که در سنگاپور جرم محسوب می شود می توان به آواز خواندن در اماکن عمومی اشاره کرد که تخلف از قانون محسوب شده و فرد متخلف ممکن است به سه ماه زندان، جریمه نقدی و یا هر دو محکوم شود.
مهربانی با پرندگان نیز در سنگاپور به نوعی جرم محسوب می شود و افرادی که به کبوترها در اماکن عمومی غذا بدهند، باید جریمه نقدی ۵۰۰ دلاری را قبول کنند.
استفاده نکردن از دستگاه آب فشار قوی (فلاش) در دستشویی های عمومی و یا دستشویی در اماکن عمومی جریمه ۱۵۰ دلاری در پی دارد و کسانی نیز که در اماکن عمومی و یا وسایل حمل و نقل عمومی سیگار بکشند بین ۱۵۲ تا ۷۶۰ دلار جریمه می شوند.
ریختن زباله و یا آشغال در سنگاپور نیز یک جرم محسوب می شود و افرادی که مرتکب این جرم شوند در صورت محکومیت مجبور به پرداخت ۳۰۰ دلار هستند و پس از سه مرتبه محکومیت باید هفته ای یکبار نسبت به تمیز کردن خیابان ها اقدام کنند.
متخلفان همچنین باید روپوشی استفاده کنند که بر روی آن نوشته شده است ‘من کثیف کننده خیابان ها هستم’. این اقدام با این هدف انجام می شود که فرد احساس شرمندگی کند و از تکرار این رفتار بپرهیزد.
اگرچه در سنگاپور جویدن آدامس مانعی ندارد، اما فروش آن ممنوع است و طبق قوانین سنگاپور کسانی که آدامس به این کشور قاچاق می کنند با جریمه ۱۰۰ هزار دلاری و یا دو سال زندان مواجه می شوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *