پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۹ بعد از ظهر به وقت تهران

قاضی‌ ارشد داعش طعم بریده‌شدن سر را چشید!

مجله انلاین دوستان : قاضی ارشد داعش در صدور حکم سر بریدن به قدری افراط کرد که درنهایت سر خود را از دست داد. وی حتی ایمن الظواهری، رئیس گروه تروریستی القاعده را به دلیل آنکه شیعیان را به اندازه کافی دشمن تلقی نمی‌کند، مرتد اعلام کرده بود.

www.dustaan.com-قاضی‌ ارشد داعش طعم بریده‌شدن سر را چشید!

قاضی القضات تروریست‌های داعش آنقدر افراط کرد و احکام سختگیرانه صادر کرد که خشم ابوبکر البغدادی را هم درآورد و درنهایت خود قاضی طعم بریده شدن سر را چشید.

رسانه‌ها خبر داده‌اند که “ابو جعفر حطاب” قاضی القضات داعش به دلیل احکام سخت‌گیرانه و افراطی علیه مخالفان و اسرای جنگی سر بریده شد.

به نوشته تارنمای اشپیگل اتهام قاضی حطاب “زیاده روی و اغراق در صدور احکام علیه مخالفان” بوده است. به نظر می‌رسد که تعصب و سرسختی وی در قضاوت حتی برای ابوبکر بغدادی رهبر تروریست ها هم بیش از حد بوده است. این قاضی “تکفیر” را هم اغراق آمیز بکار می‌گرفت و تفسیر می‌کرد.

تارنمای اشپیگل آنلاین روزپنجشنبه (۱۲ مارس/ ۲۱ اسفند) درباره این قاضی نوشت که وی تا کنون بسیاری از افراد را به مرگ محکوم کرده بود. ابوجعفر حطاب به گروه تروریستی “انصار الشریعه” در تونس تعلق داشت. بعدها وی به عنوان قاضی عالی دادگاه شرع داعش فعالیت کرد و بر مبنای قوانین خلافت اسلامی حکم صادر ‌کرد.

حطاب رهبر القاعده را هم کافر و مرتد اعلام کرد

ابو جعفر حطاب قاضی عالی دادگاه شرع و رهبر “هیات شرع” داعش به صورت رسمی، ایمن الظواهری رهبر القاعده را هم تکفیر کرد.

حطاب مغز متفکر و صحنه‌گردان هیات شرع به حساب می‌آمد. این هیات مخالفین داعش از جمله “جبهه نصرت” ، دیگر گروه اسلام‌گرا در سوریه که با شبکه القاعده هم‌پیمان است را کافر و مرتد اعلام کرده بود.

قاضی ارشد داعش به صورت اغراق آمیز اعلام کرده بود کسی که کافر را مرتد اعلام نکند خود کافر است. وی ایمن الظواهری، رئیس گروه تروریستی القاعده را به این دلیل مرتد اعلام کرد‌ ، چرا که به گفته حطاب وی شیعیان را به اندازه کافی دشمن تلقی نمی‌کند. اما او با احکام اغراق آمیز خود سرانجام خشم سران داعش را هم برانگیخت.

تارنمای روزنامه “المونیتور” هم می‌نویسد دستگیری حطاب قاضی القضات داعش و همفکران او را در چند هفته اخیر بوده است. هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار دیگر دستگیر شدگان است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *