پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

قاتلی که پس از ۳۰ سال اعدام شد +عکس

مردی میانسال که حدود ۳۰ سال پیش به اتهام قتل پسر ۱۲ ساله همسایه‌ شان دستگیر شده بود، دیروز در ندامتگاه مرکزی کرج به دار مجازات آویخته شد. 

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث ,جنایت

به گزارش جام‌جم، مرد اعدامی نخستین روز فروردین سال ۶۷ به دلیل کینه و حسادتی که نسبت به پسر ۱۲ ساله همسایه‌شان مهرداد در شهر قدس داشت، او را به خانه‌شان کشانده و با ضربه‌های چاقو به قتل رساند.

 

وی جسد را در زیر زمین خانه‌شان انداخت و فرار کرد که بعد از سه روز بازداشت شد. بعد از دستگیری، متهم در شعبه اول دادگاه کیفری وقت کرج محاکمه و به اعدام در ملأعام محکوم شد. این حکم به تائید قضات دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای اجرا به اجرای احکام دادگستری ارسال شد.

 

یک سال و نیم بعد و زمانی که فقط سه روز به اجرای حکم قاتل مانده بود او همراه قاتل دیگری، با تخریب یکی از کولرهای زندان کچوئی کرج گریختند. سرانجام بعد از ۲۸سال فرار، متهم که پا به میانسالی گذاشته و با زنی ازدواج کرده و صاحب فرزندانی شده بود، اوایل اردیبهشت ۹۴ در یکی از بوستان‌های شهرستان سرآسیاب ملارد بازداشت و به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

 

مرد اعدامی از جنایتی که مرتکب شده پشیمان بود. خانواده‌اش حتی می‌‌خواستند با پرداخت دیه رضایت خانواده مقتول را به دست بیاورند که آنها دیه ر ا قبول نکردند و خواستار اجرای حکم بودند.

 

مرد اعدامی دیروز با گذشت ۳۰ سال از وقوع جنایت به محوطه اجرای حکم ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد و طناب دار برگردنش آویخته شد.

 

او زمانی که مقابل پدر و برادر مقتول ایستاد گریه کرد و خواست او را ببخشند، چون پشیمان است. اما آنها تصمیم گرفتند این حکم را اجرا کنند تا درس عبرتی برای مجرمان دیگر باشد. دقایقی بعد چهارپایه از زیر پای مرد اعدامی زده شد و او به دار مجازات آویخته و پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *