پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

عکس: شکار وحشیانه قوی مادر و سربریدن جوجه‌ اش

شکارچی بی رحم با هدف قرار دادت قوی ماده ، باعث سقوط او در اب بندان شده و  …

یک جفت قوی گنگ به همراه ۱۰ جوجه از آسمان خشکه رود می گذشتند که قوی ماده هدف تیراندازی شکارچیان قرار گرفت و در آب بندان سقوط کرد. قوی نر و جوجه ها به دنبال قوی ماده در آب فرود آمدند و یکی از جوجه ها توسط کارکنان آب بندان سر بریده شد.

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته یک قوی بالغ گنگ در منطقه خوش‌رود در حومه بابلسر هدف گلوله شکارچیان قرار گرفت و در یکی از آب‌بندان‌ها سقوط کرد. سقوطی که سبب شد یک قوی نابالغ هم به تبعیت از این قول بالغ در آب‌بندان فرود آمده و توسط کارکنان این آب‌بندان سر بریده شود.
 کشتار بی رحمانه قوی مادر
یاسر آزادی، مامور یگان اجرایی اداره حفاظت محیط زیست بابلسر در این باره به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم می گوید: روزانه چندین تماس تلفنی از سوی علاقه مندان محیط زیست مبنی بر مشاهده قوهایی که در معرض خطر کشتار توسط شکارچیان قرار دارند دریافت می کنیم که این حجم از تمایل به شکار قو بدون شک ریشه در مجازات اندکی دارد که برای این تخلف در نظر گرفته شده. پرداختن مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان برای شکار یک قو، برای شکارچیان جریمه ای بازدارنده نیست.

وی با بیان اینکه متهمان جنایت روز گذشته در انتظار حکم در بازداشتگاه به سر می برند یادآور می شود: قوهای گنگ که جمعیتشان در کشور هر سال نسبت به سال قبل کاهش می یابد به پیوند عاطفی با اعضای خانواده خود مشهورند. به همین دلیل زمانی که یکی از اعضای خانواده شکار می شود، دیگر اعضا محل را ترک نکرده و به سمت لاشه باز می گردند. در این مورد هم پس از شکار شدن قوی ماده، جفت این پرنده به همراه ۱۰ جوجه در آب بندان فرود آمدند. جایی که یکی از جوجه ها در نهایت سنگدلی سر بریده شد.

آزادی با اشاره به اینکه قو ها پس از مرگ جفتشان به ندرت جفت دیگری انتخاب می‌کنند می‌گوید: کشتار روز گذشته نه تنها خانواده‌ای شامل ۱۲ قوی گنگ را از هم پاشید بلکه سالانه ۱۰ جوجه را از جمعیت قوهای گنگ جهان حذف خواهد کرد. خسارتی که متاسفانه تنها با پرداخت یک میلیون و دویست هزار تومان برای متخلف قابل جبران است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *