پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

شوهری که نقش برادر را در خواستگاری های زنش بازی میکرد!

مجله انلاین دوستان :  زنی ایرانی که با همکاری شوهرش و با وعده ازدواج از هشت مرد افغان میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده‌ است، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران معرفی ‌شد.

dusaan.com-شوهری که نقش برادر را در خواستگاری های زنش بازی میکرد این زن ٢٢ساله که نازنین نام‌ دارد، بعد از اغفال مردان افغان به بهانه مهریه و شیربها، بیش از ٨٠ میلیون‌ تومان از آنها پول گرفته و سپس فرار کرده‌ بود، اما عاقبت توسط مأموران پلیس بازداشت شد.

اولین شکایت از این زن توسط جوانی ٢۵ساله، تبعه افغانستان مطرح شد. او از مأموران برای دستگیری نامزدش کمک خواست.
این مرد گفت: «مدتی قبل با نازنین آشنا شدم و به خواستگاری او رفتم. مردی که خودش را برادر نازنین معرفی می‌کرد، گفت چون تو افغان هستی و ممکن است خواهرم را رها کنی و به کشورت برگردی، باید مهریه و شیربهایش را اول بدهی. او با این شرط با ازدواج ما موافقت کرد.

من و نازنین سه‌ ماه با هم نامزد بودیم و او به خانه من رفت‌وآمد می‌کرد. به خواست برادرش، ١٠ میلیون تومان شیربها و ١٠ میلیون‌ تومان هم مهریه دادم، بعد به بهانه اینکه می‌خواهند برای نازنین جهیزیه بخرند، دو میلیون تومان دیگر هم از من پول گرفتند.
بعد از سه ماه درحالی‌که فکر می‌کردم مقدمات عروسی آماده‌ است و به‌زودی با نازنین در یک خانه زندگی می‌کنیم، نامزدم مرا ترک کرد و دیگر خبری از او و برادرش ندارم. تلفن‌هایشان هم خاموش است و آدرسی که به‌عنوان آدرس خانه‌شان به من داده‌ بودند اشتباه است، اما تا جایی که می‌دانم، در همان منطقه زندگی می‌کنند».

با شکایت این مرد، پرونده نازنین به جریان افتاد تا اینکه مدتی بعد مرد افغان دیگری به پلیس مراجعه کرد و مدعی ‌شد از سوی یک زن ایرانی مورد کلاهبرداری قرار گرفته ‌است.
او گفت: «مدتی قبل با دختری به نام مینا آشنا شدم. او گفت حاضر است با من ازدواج کند و فقط باید خانواده‌اش را راضی کنم و برای این کار باید شیربها و مهریه را قبل از ازدواج رسمی بدهم.

مینا آ‌ن‌قدر خوب با من رفتار می‌کرد و نسبت به من ابراز علاقه می‌کرد که فکر کردم واقعا عاشقم شده‌ است، حتی گفت اگر تصمیم من این باشد که در افغانستان زندگی کنیم، این کار را خواهد کرد. من هم حرفش را قبول کردم. چندبار هم با فردی که می‌گفت برادرش است، برخورد داشتم و موضوع خواستگاری را مطرح کردم. مینا به خانه من رفت‌وآمد می‌کرد و مدتی هم در خانه من زندگی کرد تا اینکه یک روز به خانه آمدم و دیدم مینا رفته ‌است و دیگر نشانی هم از او پیدا نکردم».

با توجه به وضعیت دو پرونده، مأموران نسبت به اینکه هردو متهم یکی باشند، مشکوک شدند و از شاکیان خواستند برای انجام چهر‌ه‌نگاری نامزدشان کمک کنند. با توجه به عکس به‌دست‌آمده مشخص شد هردو متهم یکی هستند و زن جوان احتمالا مردان دیگری را هم قربانی این کلاهبرداری کرده‌ است.

زن جوان سرانجام شناسایی و بازداشت شد. پلیس در همان بازجویی‌های اولیه پی برد این زن با همدستی اعضای خانواده‌اش دست به کلاهبرداری زده و هم‌دست اصلی‌اش، همسر ایرانی او است.

آنها زمانی که نازنین نوجوان بود با هم ازدواج کردند و بعد از چندماه برای به‌دست‌آوردن پول مردان افغان را اغفال می‌کردند. مدتی بعد از بازداشت نازنین، درحالی‌که او فقط اتهام کلاهبرداری از دو شاکی پرونده را پذیرفته ‌بود و ادعا می‌کرد با مرد دیگری رابطه نداشته، شش مرد افغان دیگر نیز به پلیس مراجعه کردند و مدعی‌ شدند توسط نازنین مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

یافته‌های پلیس نشان می‌داد این زن بعد از اینکه با مردان افغان وارد رابطه عاطفی می‌شد، از آنها مبالغ مختلفی از ١٠ تا ۴٠ میلیون تومان به بهانه شیربها و مهریه و هزینه جهیزیه دریافت می‌کرد و وقتی که مطمئن می‌شد دیگر پولی برای این مردان نمانده ‌است، آنها را ترک می‌کرد و به سراغ طعمه بعدی می‌رفت. نازنین به‌دلیل اینکه بیشتر این مردان افغان‌هایی بودند که بدون مجوز در ایران زندگی می‌کردند و احتمال اینکه شکایت کنند، بسیار کم بوده، به سراغ مردان افغان می‌رفت.

او در اعترافاتش به پلیس گفت: چون شوهرم پول نداشت و ما همیشه در فقر زندگی می‌کردیم، تصمیم گرفتیم از مردان افغان کلاهبرداری کنیم. شوهرم به‌عنوان برادر من جلو می‌آمد و با این افراد صحبت می‌کرد البته برادرم هم در جریان بود و چندبار به شوهرم اعتراض کرد که چرا این کار را می‌کنی. من وقتی مطمئن می‌شدم دیگر برای فردی که اغفال کرده‌ایم پولی نمانده یا اینکه او شک کرده‌ است، ترکش می‌کردم.

با اعترافات نازنین، شوهر او نیز بازداشت شد و با توجه به اینکه نازنین ضمن اتهام کلاهبرداری، رابطه نامشروع نیز داشت، پرونده‌اش به شعبه ٧٢ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و پرونده شوهرش در محل وقوع جرم در حال رسیدگی است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *