سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

شوخی با دختر جوان منجر به هتک حیثیت شد

فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال عکس های شخصی یکی از شهروندان کرده و باعث هتک حیثیت وی شده بود شناسایی و دستگیر شد.

در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویر شخصی و مطالب کذب و توهین و هتک حیثیت موجب آبروریزی وی شده است که مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به تایید ادعای شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا، مستندات فنی و تخصصی از شبکه اجتماعی مربوطه استخراج و بررسی های فنی و مهندسی اجتماعی لازم انجام پذیرفت که فرد متخلف شناسایی و پس از کسب دستور قضایی متهم دستگیر و به همراه  سیستم های رایانه ای وی به محل پلیس فتا منتقل شد.
وی در ادامه افزود: متهم در بیان حقایق اعلام نمود که چند ماه پیش از طریق شبکه های اجتماعی و گروه های مختلف تصاویر و اطلاعات شاکی را جمع آوری و خواستم با وی شوخی کنم که مدتی بعد وسوسه شده و درخواست های نامربوط دیگری داشتم و تصور می‌کردم شناسایی نمی شوم و اکنون از کار خود پشمان هستم.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد ، گفت: به کاربران عزیز توصیه می کنیم هرگز اطلاعات خصوصی خود و عکس های خانوادگی را در شبکه های اجتماعی بارگذاری و منتشر ننمایند چرا که بیشتر کاربران فضای مجازی با هویت جعلی در این فضا حاضر و گاها از گمنامی این فضا سوء استفاده نموده و دست به رفتار های غیر اخلاقی می زنند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *