سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

شاه‌ماهی منصوریان در تور مظلومی +جدول عملکرد

مجله انلاین دوستان :  مدافع جدید آبی‌ها قصد دارد تعداد بازی‌هایش در لیگ‌برتر را با پیراهن استقلال از مرز عدد۶۰ عبور دهد و تجربه‌ای جدید را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

شاه‌ماهی منصوریان در تور مظلومی +جدول عملکرد
شاه‌ماهی منصوریان در تور مظلومی +جدول عملکرد
گروه ورزشی مشرق – دومین خرید استقلال در فاز دفاعی انجام شد. آبی‌ها بعد از اینکه با جابر انصاری هافبک- مهاجم فصل پیش گسترش قرارداد بستند، امین حاج‌محمدی از نفت را هم به لیست خود اضافه کردند؛ مدافعی که در دو فصل اخیر نمایش قابل توجهی از خود در خط دفاعی نفت به روی صحنه رقابت‌های لیگ‌برتر آورده است و یکی از ارکان اصلی موفقیت نفت در لیگ برتر و آسیا به شمار می رود.

قدم اول تقابل با قلعه‌نویی

محمدامین حاج‌محمدی ۱۸ساله می‌خواست از ابتدای لیگ هشتم با سایپا وارد جغرافیای فوتبال ایران شود. با این حال دو فصل پشت خط مدافعان صاحبنامی چون مجید ایوبی و سیدجلال حسینی ماند تا از ابتدای لیگ دهم راهی نفت تهران شود.

محمدامین هشت هفته انتظار کشید تا بالاخره در دیدار حساس نفت و سپاهان ۷۸دقیقه به میدان بیاید.

جمعه ۲۶شهریور۸۹ حسین فرکی در تقابل تیمش برابر سپاهان امیر قلعه‌نویی، محمدامین را وارد ترکیب اصلی نفت کرد و اتفاقا جواب گرفت. در دیداری که گلر حریف سیدمهدی رحمتی بود حاج‌محمدی ۱۲دقیقه آخر بازی را روی نیمکت نشست تا علیرضا عزت‌کرامت جای او را بگیرد.

فصل کمرنگ

مدافع تازه‌وارد استقلال لیگ یازدهم و نیم‌فصل نخست لیگ دوازدهم را به خاطر گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی راهی انزلی شد تا برای ملوان توپ بزند. با این حال در طول یک فصل و نیم فقط موفق شد چهار مرتبه پیراهن انزلی‌چی‌ها را بر تن کند. محمدامین که نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم به نفت برگشت در سه دیدار آخر این تیم برابر داماش(۲ بر صفر)، سایپا(یک بر صفر) و فولاد(صفر- صفر) ۲۷۰دقیقه حضور را تجربه کرد.

ظهور مدافع ۶امتیازی

در واقع محمدامین در سه بازی انتهای لیگ دوازدهم توانایی‌هایش را به متولیان نفت نشان داد. حاج‌محمدی در لیگ سیزدهم به انتخاب اصلی یحیی گل‌محمدی در خط دفاعی نفت تبدیل شد. محمد در ۲۵بازی از ۳۰دیدار فصل حضور داشت در حالی که ۲۳مرتبه وارد ترکیب اصلی شد.

حاج‌محمدی در طول فصل ۲۱۲۲دقیقه بازی کرد و دو گل هم به فجر و راه‌آهن زد. نکته قابل تامل اینکه هر دو گل این مدافع عامل پیروزی نفت برابر رقبای مذکور شد.

محمد هفته اول لیگ سیزدهم به فجر(۷۸) گل زد تا نفت گل‌محمدی آغازی پرقدرت را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

این مدافع در ایستگاه چهارم لیگ هم وقتی بازی دو تیم نفت و راه‌آهن با گل‌های رضا نوروزی و بهادر عبدی مساوی دنبال می‌شد، نتیجه‌اش را با ضربه دقیقه۸۳ خود به سود نفت تغییر داد.

به این ترتیب مدافعی که در لیگ پانزدهم لباس استقلال را بر تن خواهد کرد، در لیگ سیزدهم شش امتیاز مستقیم را برای نفت یحیی گل‌محمدی گرفت تا یکی از عوامل موثر در آسیایی شدن این تیم لقب بگیرد.

اخراجی‌ مقابل پرسپولیس و سپاهان

محمدامین در لیگ چهاردهم برای نفت علیرضا منصوریان هم بسیار کارساز«دفاع» کرد. حاج‌محمدی اگرچه گلی به ثمر نرساند و امتیاز مستقیمی نگرفت اما طی ۲۲بازی از جمله بهترین‌های نفت و لیگ در فاز دفاعی لقب گرفت.

شاید تنها نکته منفی در کارنامه فصل اخیر او دو کارت قرمزی بود که در هفته‌های اول و نوزدهم نصیبش شد.

محمدامین هفته اول لیگ در سه دقیقه پایانی دیدار نفت و پرسپولیس با کارت زرد دوم احمد صالحی از زمین اخراج شد در حالی که نتیجه نهایی تساوی یک- یک تیم‌های علیرضا منصوریان و علی دایی بود.

این مدافع هفته نوزدهم مسابقات هم با گرفتن کارت زرد دوم از تورج حق‌وردی عاملی شد برای ۱۰نفره شدن نفت در ۲۷دقیقه پایانی دیدارش برابر سپاهان.

با این حال نفت ۱۰نفره در فولادشهر با گل دقیقه۷۸ تعویض طلایی منصوریان- عباس بوعذار- از شکست برابر سپاهان گریخت تا خوشحال‌ترین نفتی هفته۱۹ لیگ محمدامین حاج‌محمدی باشد.

عبور از عدد۶۰ با استقلال

مدافعی که در لیگ قهرمانان هفت بازی برای نفت انجام داد، لیگ‌های دهم تا چهاردهم با پیراهن نفت و ملوان ۶۰بازی انجام داده است.

محمدامین طی این مدت ۵۴بار وارد ترکیب اصلی تیم‌های مذکور شد تا روی هم چهار هزار و ۹۴۶دقیقه فوتبال لیگ‌برتری را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

به عبارت ساده‌تر مدافع جدید آبی‌ها قصد دارد تعداد بازی‌هایش در لیگ‌برتر را با پیراهن استقلال از مرز عدد۶۰ عبور دهد و تجربه‌ای جدید را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

محمدامین می‌تواند با استقلالی‌ها از مرز پنج هزار دقیقه بازی در لیگ‌برتر فوتبال ایران عبور کند آن‌هم بعد از هفته نخست لیگ۱۵٫

جدول عملکرد محمدامین حاج‌محمدی در ادوار لیگ‌برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

کارت زرد

کارت قرمز

دهم

نفت

۶

۵

۴۴۷

۱

یازدهم

ملوان

۳

۲

۲۰۱

دوازدهم

ملوان

۱

۱۹

۱

دوازدهم

نفت

۳

۳

۲۷۰

سیزدهم

نفت

۲۵

۲۳

۲۱۲۲

۲

۴

چهاردهم

نفت

۲۲

۲۱

۱۸۸۷

۴

۲

مجموع

۶۰

۵۴

۴۹۴۶

۲

۱۰

۲

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *