چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸ قبل از ظهر به وقت تهران

سوء استفاده وحشتناک ۵ مرد از یک دختر نوجوان

مجله انلاین دوستان : رسیدگی به پرونده آزار جنسی دختری که در پانزده سالگی قربانی این جرم شده بود، سرانجام پایان یافت.

سوء استفاده وحشتناک 5 مرد از یک دختر نوجوان
سوء استفاده وحشتناک ۵ مرد از یک دختر نوجوان

قاضی انگلیسی به نام جاناتان فوستر بتازگی مسئولیت تحقیق درباره این پرونده را عهده‌دار بود، می‌گوید: باعث تاسف است که به شکایت این دختر جوان در سال ۲۰۰۸ و زمانی که پانزده ساله بود، با جدیت رسیدگی نشد. قاضی پرونده پنج مرد را به اتهام ارتکاب این جرم به حبس‌ حداکثر ۵/۸ سال محکوم کرد.

قاضی پرونده توجه افکار عمومی را به سوءاستفاده از نوجوانان جلب کرده و از مردم و مسئولان خواسته است در این زمینه حساسیت نشان دهند. این پرونده باعث شده است پرونده های زیادی با موضوع سوءاستفاده از نوجوانان زیر سن قانونی که در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ تشکیل شده بود، بازخوانی شود. اکنون مشخص شده است صدها نفر از این نوجوانان اسیر باندهای غیراخلاقی شده اند.

کارشناسان می گویند تعداد زیادی از نوجوانان از طریق شبکه های اینترنتی به دام این باندها افتاده اند. قاضی جاناتان فوستر که ریاست دادگاهی در منچستر را به عهده دارد، می گوید: قربانی این پرونده زمانی که پانزده ساله بود، درخواست کمک کرد، اما به خواسته او پاسخی داده نشد.

او ادامه می دهد: پرونده های مشابه دیگری در شهر راچدیل و دیگر شهرهای بریتانیا مطرح است که با بررسی آنها مشخص شد دختران زیادی در شرایط مشابه این دختر مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. یافته های کارشناسان درباره این افراد، نحوه سوءاستفاده از آنها را نشان می دهد.

سوء استفاده وحشتناک ۵ مرد از یک دختر نوجوان

او درباره پرونده ای که به آن رسیدگی کرده است، توضیح می دهد: این دختر عنوان کرده که چطور پس از خوردن نوشیدنی الکلی، هوشیاری خود را از دست می داد و مردان متعددی از او سوءاستفاده می کردند. این اتفاق در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برای او افتاده است. او از طریق ارسال لینک های اعترافات ضبط شده خود برای پلیس، از مقامات درخواست کمک کرد، اما آن موقع اقدامی جدی صورت نگرفت و بیشتر سوءاستفاده کنندگان از او، سال گذشته بازداشت شدند.

به گفته قاضی فوستر، متهمان که اکثر آنها بیست و پنج تا سی و هفت ساله و اصالتا پاکستانی هستند، سرانجام به اتهام تجاوز و قاچاق جنسی بازداشت شدند.

قاضی گفته است دختران جوانی که در این دام می افتادند، در ازای دریافت الکل، مواد مخدر یا برخورداری از محبت و توجه یک مرد، خود را در اختیار او قرار می دادند. قربانیان فریب خورده بودند و این دقیقا زمانی است که قانون باید وارد عمل شود و از افراد آسیب پذیر محافظت کند.

یکی از متهمان که با محکومیت طولانی تری روبه روست، یک پناهنده اهل کنگوست که سال ۲۰۰۸ از سوی پلیس منچستر بازجویی و خیلی زود آزاد شد. مقامات به قربانی او گفتند دیگر تماس و معامله ای با او نداشته باشد، اما متهم بعدها اعتراف کرد با طعمه اش تماس برقرار کرده است.

این مرد دیگر تحت تعقیب قرار نگرفت تا این که فوریه ۲۰۱۱، پرونده دوباره به جریان افتاد. این متهم تا اکتبر سال پیش هنوز آزاد بود، اما این بار دختر نوجوان که دیگر بزرگ شده بود، با جدیت موضوع را پیگیری کرد و حاضر شد در دادگاه علیه او شهادت دهد. این دختر می گوید: نمی خواهم آنچه بر سر من آمده، برای دختران دیگر هم اتفاق بیفتد و به همین دلیل در دادگاه علیه متهم شهادت دادم.

او ادامه می دهد: شهادت دادن در دادگاه، سخت ترین کار زندگی ام بود. احساس می کردم زندگی خصوصی ام زیر ذره بین است و وسط یک برنامه زنده تلویزیونی هستم.

پزشکی قانونی سال ۲۰۱۱ تشخیص داد این دختر از بیماری روانی رنج می برد و پلیس به او کمک کرد تا زیر نظر یک روان پزشک درمان شود و او هنوز تحت درمان است. در همین حال رئیس هیات جوانان شهر راچدیل می گوید از نتایج تحقیقات جدید شوکه شده است: آنچه مرا شوکه می کند، این است که وقتی دو نهاد به صورت موازی کار می کنند، به نتیجه نمی رسند.

پلیس و نهادهای اجتماعی در ارتباط با موضوع آزار دختر پانزده ساله در سال ۲۰۰۸ کار می کردند، اما به نتیجه نرسیدند. موضوع دختران نوجوان، بسیار حساس است. آنها در خانواده های خود مشکلات پنهان و بی شماری دارند و وقتی اسیر باندها می شوند، رنج می برند./ جوان ایرانی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *