پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

سوء استفاده از امضای دو نماینده علیه مطهری

دو نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس، نسبت به سوءاستفاده از امضای آن‌ها برای سلب صلاحیت علی مطهری اعتراض کردند.

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , مطهری

عبدالله رضیان با اشاره به انتشار اخباری درخصوص جعل امضای او پای نامه‌ای که توسط گروهی از نمایندگان به‌منظور سلب صلاحیت از علی مطهری از حضور در هیأت رئیسه تهیه شده بود، اعلام کرد: بی‌اخلاقی و اقدام ناشایستی که صورت گرفته بود، لزوماً جعل امضا نبود، بلکه مسأله این بود که یکی از نمایندگان پیش از آن‌که حواشی مربوط به سخنان آقای مطهری پیش بیاید، نامه‌ای در محکومیت جنایت‌های منافقین برای امضا آوردند که ارتباطی به شکایت از آقای مطهری نداشت.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس دهم با بیان این‌که “به‌عنوان یک حقوقدان نسبت به وظایف نمایندگان بنا بر قانون اساسی آگاهی دارم”، گفت: چنین شکایتی از آقای مطهری به‌منظور سلب صلاحیت ایشان از حضور در هیأت رئیسه بر اساس اظهارنظری که داشته‌اند، وجاهت قانونی ندارد.

این نماینده مجلس که به‌عنوان نفر اول انتخابات قائم‌شهر از طریق لیست امید وارد مجلس شد با اشاره به این‌که اصولگرایان از نماینده بابلسر نیز به همین شیوه امضا گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در پی بروز این اتفاق، بنده و آقای نانواکناری نماینده مردم بابلسر در نامه‌ای خطاب به هیأت رئیسه خواستار پیگیری دقیق این مسأله شدیم.

او همچنین با اشاره به این‌که اتفاق ناخوشایندی که صورت‌گرفته، مسأله‌ای داخلی و مربوط به نمایندگان مجلس است، یادآور شد: باتوجه به این‌که قصد نداریم بیش از این به حواشی این اتفاق دامن بزنیم، از نماینده‌ای که به این شیوه از بنده و آقای نانواکناری امضا گرفت، نام نمی‌برم اما به هر حال، از طریق هیأت رئیسه پیگیری خواهیم کرد که از این پس، با دقت بیشتری با این مسائل برخورد شود.

رضیان در پایان با بیان این‌که “نامه کتبی در آخرین روز کاری مجلس پیش از تعطیلات تقدیم هیأت رئیسه شده است”، گفت: باتوجه به این‌که پس از تقدیم نامه به هیأت رئیسه، مجلس وارد تعطیلات تابستانی شد، تا امروز پاسخی به این نامه داده نشده است و احتمالاً هیأت رئیسه در روزهای آینده به این نامه کتبی، پاسخ خواهد داد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *