پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

سه راه اسان برای از بین بردن چربی های شکم

مجله انلاین دوستان :  تصور کنید که رژیم غذایی و ورزش به شما کمک کرده است تا به وزن دلخواه خود برسید، اما همچنان سعی دارید از شر چربی اضافه ای که در ناحیه شکمتان باقی مانده است خلاص شوید.

در اینجا سه راه مفید برای کاهش این چربی ها ارائه شده است.

www.dustaan.com-سه راه برای از بین بردن چربی های شکمیغذایی که می خوریم : نگاه دقیقی به رژیم غذایی و سیستم گوارشی خود بیاندازید. شاید دلیل برآمدگی شکمتان چربی نباشد، بلکه علت گازی که در سیستم گوارشی جمع شده است. یبوست می تواند باعث نفخ شکم شود؛ در این شرایط باید مطمئن باشید که در رژیم غذایی شما مواد غذایی فیبردار به اندازه کافی وجود داشته باشد. از سوی دیگر، مصرف بیش از اندازه فیبر و یا مصرف بیش از اندازه غذاهای نفاخ نظیر کلم بروکلی، سیب، یا حبوبات، می تواند باعث برآمدگی شکم شود. خوشبختانه مواد غذایی نیز وجود دارند که خاصیت آنها در ازبین بردن چربی شکمی به اثبات رسیده است، مانند زغال اخته.

هنگام انجام ورزش های هوازی : بررسی ها نشان داده است که افزودن تمرین های اینتروال به جلسات نرمش های هوازی می تواند باعث از بین رفتن چربی شکمی شود. اگر می بینید همیشه با سرعت ثابتی می‌دوید، دوچرخه سواری و یا شنا می کنید، اضافه کردن ۱۰ تا ۶۰ ثانیه حرکت سرعتی و یا دوی سرعت اینتروال* می تواند در از بین بردن این چربی ها موثر باشد.

هنگام انجام تمرین های قدرتی:  انجام حرکات دراز و نشست و کششی متداول می تواند در فرم دهی به عضلات شکم مفید باشد. اما مسئله اینجاست که اینگونه تمرین ها تنها برخی از ماهیچه های شکمی را هدف قرار می دهند. بهتر است تمرینهای کلی بدن مانند پلانک یا حرکات شکمی را با استفاده از توپ با هم تلفیق کنید. خیلی ساده با حفظ تعادل بر روی توپ تقویت کننده تعادل (BOSU) می توانید عضلات شکمی خود را هدف قرار دهید. همچنین می توانید از وسائل مختلفی استفاده کنید.

*اینتروال در واقع صورتی از ورزشی هوازی است که به صورت متناوب انجام می شود به این صورت که زمان تمرین یا ورزش را به دو قسمت فعالیت و استراحت تقسیم می کنی.
مثلا ۳۰ دقیقه در جا زدن را در نظر می گیری اما به صورت ۲ دقیقه فعالیت سریع (شدید) و دو دقیقه استراحت یا راه رفتن آرام و به همین صورت تا ۳۰ دقیقه تمام شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *