پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

سنجش بینایی با استفاده از گوشی همراه! +عکس

یک شرکت امریکایی با ساخت تجهیزات و یک برنامه ی موبایلی امکان سنجش بینایی را به وسیله گوشی های همراه میسر کرده است.

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی,بینایی سنجی با تلفن هوشمند

یک شرکت آمریکایی برنامه موبایلی همراه تجهیزات ساده و قابل حمل برای بینایی سنجی ساخته است.

به گزارش مهر به نقل از نیو اطلس، آزمایشگاه Smart Vision Labs  در نیویورک تجهیزات ساده و ارزان قیمتی برای بینایی سنجی به وسیله گوشی موبایل ساخته است که برخلاف تجهیزات مشابه در بازار، کاربر می تواند به طور مداوم از آن استفاده کند.

 

هدف از ساخت این دستگاه کمک به چشم پزشکان است زیرا با فراهم کردن تجهیزات با کیفیت با قیمتی اندک، هزینه های بینایی سنجی را می کاهد و دیگر نیازی به تجهیزات گرانقیمت نیست. همچنین می توان این دستگاه را در کشورهای در حال توسعه نیز استفاده کرد.

 

برای استفاده از آن فقط کافی است دستگاه را به تلفن هوشمند متصل کرد. سپس باید در صفحه نمایش خط قرمز و سبز را همخوان کرد. همچنین به وسیله این دستگاه ساده می توان اختلالات بینایی مانند آستیگماتیسم و نزدیک بینی را نیز شناسایی کرد.

 

این دستگاه در حقیقت براساس طرح اولیه ای ساخته شده که دانشگاه MIT حق اختراع آن را ثبت کرده است. استفاده از آن نیز بسیار راحت است. پس از بینایی سنجی به وسیله این دستگاه در صورت نیاز، دستگاه شماره های خاصی را به عنوان نتیجه صادر می کند که می توان با کمک آن به طور آنلاین عینک سفارش داد.

 

همچنین مطالعه ای در این اواخر نشان داده نتایج حاصل از بینایی سنجی به وسیله این دستگاه کاملا با نتایج بینایی سنجی دستگاه های حرفه ای مطابقت دارد. همچنین نتایج  بینایی سنجی در بخش ابر حسابرسی ذخیره می شود و می توان سوابق آزمایش را حفظ کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *