سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

سقوط پهپاد آمریکایی در ترکیه +عکس

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از فرمانده پایگاه هوایی شماره ۳۹ آمریکا اعلام کرد که یک فروند پهپاد این کشور در استان آدانای ترکیه سقوط کرده، اما کسی آسیب ندیده است. 

  اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل ,سقوط پهپاد آمریکایی در ترکیه

به گزارش ایرنا، این رسانه همچنین نوشت: سرهنگ دیوید ایگلین فرمانده پایگاه هوایی شماره ۳۹ آمریکا در ترکیه طی بیانیه ای در وبسایت خود اعلام کرده است که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع MQ-1 Predator شب گذشته در شهرستان جیلان استان آدانا سقوط کرده است.

 

سقوط پهپاد آمریکایی در ترکیه

 

به نوشته این رسانه، سقوط این پهپاد هنگام برخاستن از پایگاه نظامی اینجرلیک اتفاق افتاده و به هیچ فرد نظامی یا غیرنظامی آسیبی نرسیده و کارشناسان نظامی ترکیه و آمریکا با حضور در محل حادثه به بررسی علل حادثه پرداخته اند.

 

آناتولی به نقل از این فرمانده آمریکایی نوشته است: ‘امنیت غیرنظامیان بر انتقال بقایای هواپیما و امنیت آن برای ما اولویت دارد و کارشناسان ما برای چنین مواقعی آموزش دیده اند و در این خصوص با مقامات ترکیه همکاری نزدیکی داریم.’

 

به گزارش ایرنا، پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا در جنوب ترکیه از سال ۱۹۵۵ فعال شده و هم اکنون تعدادی از کشورهای عضو ناتو و نیز برخی کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در این پایگاه نظامی نیروی مسلح مستقر کرده اند.

 

دولت ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که یک نفر عضو گروه داعش تبعه کشور روسیه را که قصد حمله به هواپیماهای در حال پرواز آمریکا در این پایگ

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *