پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

سفارتمان را در تهران تعطیل نکردیم، اکنون موقعیت بهتری داریم

وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا در حالی به تهران سفر کرد که معتقد است روابط تاریخی ایران و استرالیا و تصمیم کانبرا برای تعطیل نکردن سفارتش در تهران در زمان تنش های سیاسی می تواند به این کشور در کسب جایگاه بهتری از بازار ایران در رقابت با دیگر کشورها کمک کند.

سفارتمان را در تهران تعطیل نکردیم، اکنون موقعیت بهتری داریم

‘استیون چیوبو’ وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا در راس یک هیات اقتصادی و تجاری به تهران سفر می کند تا مقدمات توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور را با گشایش دو باره دفتر کمیسیون تجارت خارجی استرالیا (آسترید) در تهران و دیدارهای دوجانبه با مقامات بلندپایه ایرانی فراهم کند.

این سفر نخستین سفر یک وزیر بازرگانی استرالیا به ایران در ۱۵ سال گذشته است.

چیوبو پیش از سفر به تهران در گفت وگو با آسوشیتدپرس استرالیا (ای.ای.پی) گفت: من به همراه هیاتی عازم تهران هستم تا بتوانم ضمن بررسی بازار ایران، درهای اقتصاد و تجارت ایران را بر روی بازرگانان و بخش خصوصی استرالیا باز کنم.

وی تصریح کرد: واضح است که استرالیا قصد دارد به بازار ایران بازگردد. برای شرکت هایی که در زمینه فروش تجهیزات معدنی و صادرات فناوری معدنی تخصص دارند ایران یک فرصت عالی است، چون ۷ درصد از منابع معدنی جهان در آن کشور واقع شده است.

به گفته این مقام استرالیایی، ایران در همین حال دارنده یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است و به دنبال آن است تا صادرات خود را در این زمینه افزایش دهد. همچنین ایران با دارا بودن ۸۰ میلیون نفر جمعیت بازار بسیار خوبی در بخش های آموزش، مواد غذایی، بهداشت و سلامت و مدیریت آب برای شرکت های استرالیایی است.

وی تصریح کرد: با باز شدن درهای ایران به روی جامعه جهانی ظرفیت زیادی در این کشور وجود دارد و استرالیا تنها کشوری نیست که به دنبال حضور در ایران است.

وزیر تجارت استرالیا گفت: رقابت برای حضور در بازار ایران که زمانی منزوی بود، به ویژه از سوی کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا جدی و تنگاتنگ است، اما با توجه به مناسبات تجاری تاریخی که کانبرا همواره به دنبال حفظ آن بوده و همچنین تعطیل نکردن سفارت استرالیا در تهران در زمان تنش های سیاسی می توان با اطمینان گفت که استرالیا از موقعیت بهتری برخوردار خواهد بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *