جمعه , ۱۰ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۸ قبل از ظهر به وقت تهران

سردار آزمون؛ بازیکن آینده دار فوتبال ایران

کنفدراسیون اسیا در اخرین نسخه مجله ی خود به تعریف و تمجد از سردار ازمون ، فوتبالیست اینده دار کشورمان پرداخته است، این مجله سردار را با علی دایی و هاشمیان مقایسه کرده است.

به گزارش  فارس، کنفدراسیون آسیا در آخرین چاپ مجله خود در چند صفحه به درخشش و توانایی‌های مهاجم ایرانی پرداخت و وی را به مانند علی دایی و وحید هاشمیان در زمان گذشته، هدایت‌گر جوانان بااستعداد فوتبال ایران دانست.

 

سردار آزمون پس از ۲ سال بازی زیر نظر «کارلوس کی‌روش»، به یکی از بهترین‌ها بدل شد تا مقابل تیم‌های قدرتمند موج‌های بزرگی ایجاد کند. وی هم در زمینه ملی و هم باشگاهی درخشیده و مهره‌ اصلی ایران برای صعود به جام‌جهانی روسیه است.

 

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی ,آزمون

*درخشش در تیم ملی؛ سردار مقابل سون هئونگ مین

آبان ماه، جدالی حساس بین کره‌جنوبی و ایران در ورزشگاه آزادی برگزار شد. تیتر بسیاری از مطبوعات جهان،‌ در کنار این جدال به دوئل زیبای «سردار آزمون» و «سون هئونگ مین» اختصاص یافته بود.

 

۲ تن از بهترین‌های آسیا که در تیم‌های باشگاهی عملکردی فوق‌العاده نشان دادند. از یک طرف لژیونر کره‌ای‌ها با درخشش در تاتنهام انگلیس جایزه برترین بازیکن لیگ جزیره در ماه اکتبر را نیز از آن کرد و از طرف دیگر آزمون با گل‌زنی‌های متوالی خود برای روستوف روسیه تحسین همگان را برانگیخت.

 

این جدال حساس که با گل‌زنی سردار به پایان رسید کره‌‌ای‌ها را دست از پا درازتر به سئول بازگرداند. آنها در طول ۹۰ دقیقه حتی یک شوت نیز به چارچوب دروازه بیرانود شلیک نکردند. آزمون پس از این بازی زیبا قدرت خود را به رخ بازیکن هاستپر کشاند و اظهار داشت: من در مقابل سون هئونگ مین قرار گرفتم و نشان دادم که بهترین هستم.

 

در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا نیز، مهاجم ایرانی توانایی خود را به معرض نمایش گذاشت. زمانی که ایران در مرحله گروهی با قطر بازی داشت و با تک گل بسیار زیبای خود تیم را پیروز کرد. آن گل، گل‌واژه‌ای از استعداد و توانایی بالای سردار بود و نشان داد چیزی از مهاجمین اروپایی کم ندارد.

 

کارلوس کی‌روش پس از آن گل‌زنی تصریح کرد: گل شاهکاری بود. یک چرخش فوق‌العاده آن هم در محوطه جریمه، به مانند سطح بهترین مهاجمانی که در اروپا من با آنها کار کردم. سردار مثل «رود فان نیستلروی» است. او هنوز جوان بوده و یک آینده بی‌نظیر را در انتظارش دارد.

 

سرمربی تیم‌ملی ایران که سابقه حضور در رئال‌مادرید،‌تیم ملی پرتغال را در کارنامه خود دارد در دو مرحله زمانی دستیار «سرالکس فرگوسن» در منچستریونایتد بود. وی در آن زمان با ستارگانی مثل رونالدو، رونی و نیستلروی کار کرد و اگر آزمون را با معیارهای آنان مقایسه می‌کند قطعا ستاره ایرانی توانایی بالایی دارد.

 

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی ,آزمون

 

سردار پس از آن گل تصریح کرد:‌مشخص است که این گل، حساسیت و مسئولیت مرا در قبال تیم کشورم بالا می‌برد. زمانی که یک مربی بزرگ به نام کی‌روش در کنفرانس، تو را با یکی از بهترین مهاجمین دنیا مقایسه می‌کند یک امتیاز و افتخار برای من است. البته ما ستارگانی دیگری در حمله مثل «کریم انصاری‌فرد» و «رضا قوچان‌نژاد» داریم که عملکردی فوق‌العاده داشتند. عده‌ای نیز وجود داشته که هنوز نتواسنتند پتانسیل بالای خود را نشان دهند. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که یک ملت ۸۰ میلیونی با یک استعداد بالا هستیم. بسیاری از استعدادها شناخته نشده و من معتقدم که مهاجمین بسیار خوبی خلق خواهند شد.

 

آزمون در ۲۲ بازی ملی خود ۱۶ گل به ثمر رسانده که آماری کم‌نظیر در زمینه ملی در جهان است. وی راه «علی دایی» و «وحید هاشمیان» را پیش گرفته و می‌خواهد رکورد ۱۰۹ گل دایی را بشکند.

 

وی که به تازگی ۲۲ سالش شده است در این باره گفت: من هنوز به چنین چیزهایی فکر نمی‌کنم. چیزی که برایم مهم است تمرکز در بازی و تلاش برای رسیدن هدف، من بهترین عملکردم را برای تیم‌ کشورم انجام می‌دهم. علی دایی اکنون رکورددار بیشترین گل‌زده در تیم ملی نام دارد. اگر من موفق به شکستن این تعداد شوم فرقی نمی‌کند. مهم این است که نام ایران بلند آوازه شود.  او به ما غرور بخشید و من برای داشتن چنین مهاجمی افتخار می‌کنم.

 

سردار ادامه داد: دایی در بچگی، قهرمان زندگی من بود. اگر وی در کشوری دیگر به دنیا می‌آمد مجمسه‌اش را به خاطر جایزه‌هایش در وسط شهر می‌ساختند. من چندباری زیر نظر او حتی تعلیم و آموزش دیده ولی باید بگویم زیاد با هم صحبت نکردیم.

 

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی ,آزمون

*یکی از بهترین جوانان لیگ قهرمانان اروپا

اسطوره فوتبال ایران در سن ۲۸ سالگی به هرتابرلین پیوست و توانست به اولین بازیکن آسیایی بدل شود که در لیگ قهرمانان اروپا گل‌زنی می‌کند. وی در این تیم آلمانی ۲ بار دروازه چلسی را باز کرد.

 

حالا نوبت به آزمون رسیده که با گل‌زنی مقابل اتلتیکومادرید و بایرن‌مونیخ استعداد خود را نشان دهد. او در ۱۷ سالگی به روبین‌کازان روسیه پیوست و با حمایت‌های خانواده راه ترقی را طی نمود.

 

وی در این خصوص تصریح کرد: خیلی سخت است برای یک جوان ۱۷ ساله که از خانواده‌اش دور بماند. من پس از یک هفته طاقتم طاق شد و به آنها زنگ زدم که باید به اینجا بیایید و تنها نمانم.

 

آزمون در مورد سختی‌های بازی در اروپا گفت: بسیار مشکل و دشوار است. یک نظم دیگری برای بازی کردن می‌خواهد زیرا که بسیار حرفه‌‌ای دنبال می‌شود. تو کاملا باید به یک روند زندگی، روند خوابیدن در ساعاتی مشخص برسی و من خوشحالم که در سال‌های جوانی به روبین کازان آمدم.

 

مهاجم ۲۲ ساله ایران اظهار داشت: من از خانواده ورزشی متولد شدم. پدرم مربی و بازیکن والیبال بود و به همین دلیل بسیار کمکم کرد. مادرم، خواهرم و تمام خانواده‌ام به روسیه آمدند تا از من حمایت کنند. خانواده باارزش‌ترین چیز در زندگی‌ام بوده و بسیار در جاهای مختلف کمکم کرده است. آنها کاملا از ورزش شناخت داشته که از جهات مختلف باعث پیشرفت من می‌شود.

 

سردار حالا به یکی از ارکان اصلی روستوف بدل شده و مهره‌ اصلی آنها برای گل‌زنی و پیروزی شمرده می‌شود. این را در بازی مقابل آژاکس، بایرن‌مونیخ و اتلتیکو کاملا نشان داد.

 

تمام مطبوعات از علاقه‌مندی تیم‌های بزرگ اروپا برای جذب وی سخن می‌گویند و باید دید سرنوشت بزرگترین استعداد ایران و آسیا چگونه رقم خواهد خورد؟

 

وی در خصوص رقابت لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: این فصل اولین حضورم در این رقابت ها بوده و من در لیگ اروپا بازی کرده بودم. باید بگویم سطح رقابت‌ها به شدت با هم تفاوت داشته و برای من تجربه بسیار گران‌بها بود. من در تلاش هستم که با اثبات استعدادهای خودم رو به جلو حرکت کرده و پیشرفت کنم. من هنوز اعتقاد دارم جای رشد کردن بسیار وجود دارد. اگر تصمیم‌های بهتری در مورد آینده‌ام بگیرم مسلما در جایگاهی بهتری نسبت به الان قرار خواهم گرفت. راه طولانی مانده و من سعی دارم با تلاش‌های فراوان آینده را به بهترین شکل رقم بزنم.

 

سردار آزمون در جام جهانی ۲۰۱۴ در لیست کارلوس کی روش قرار نگرفت ولی اکنون امید دارد با رساندن ایران به روسیه استعدادش را در این رقابت نیز نشان دهد. وی در این خصوص گفت: ما تیم خوبی داریم با ستارگانی بسیار خوب در پست‌های مختلف، من امید دارم که با عملکرد خوب تیمی و مربی باتجربه‌مان به جام جهانی صعود کرده و در آن رقابت نیز می‌درخشیم. من معتقدم ما از گروه نیز می‌توانیم صعود کرده و در آسیا هم قهرمان شویم. ما اکنون بازیکنان زیادی داریم که در اروپا بازی می‌کنند و تعداد آنها نیز رو به افزایش است که یک دستاورد خوب برای ایران به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: هیچ شکی به کی‌روش نداریم. او به لحاظ شخصیتی به شدت از باخت متنفر است. او تمام تلاش را برای پیروزی ایران و بهترین عملکرد ایران انجام می‌دهد. ما در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی در عرضه ملی به مانند بهترین تیم در آسیا پیدا کردیم. اما متاسفانه پشتیبانی خوبی برای کارلوس کی‌روش وجود ندارد و عده‌ای از کسب نتایج خوب جلوگیری می‌کنند.

 

آزمون در پایان اشاره داشت: ما امیدواریم با یک پشتیبانی خوب زیر نظر کی‌روش به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کنیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *