سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

ساخت گورستان خائنین در استانبول برای دفن کودتاچیان! +تصاویر

رسانه‌های محلی ترکیه از ساخت «گورستان خائنین» در شرق استانبول برای دفن مشکارکت کنندگان در کودتای نافرجام ترکیه خبر دادند.

مقامات شهر استانبول ترکیه در تدارک مکانی برای دفن افرادی هستند که در کودتای اخیر این کشور دست داشتند.

بر اساس گزارش روزنامه ملیت چاپ ترکیه، این مکان که «گورستان خائنین» نامگذاری شده در بخش شرقی استانبول احداث شده که پیش از این به عنوان پناهگاهی برای سگ‌ها از آن استفاده می‌شد.

این گورستان در ناحیه «پندیک» از قسمت آسیایی استانبول  و بخش مرمره این شهر واقع شده است.

www.dustaan.com-ساخت گورستان خائنین در استانبول برای دفن کودتاچیان! +تصاویر

www.dustaan.com-ساخت گورستان خائنین در استانبول برای دفن کودتاچیان! +تصاویر

پیش از این «قدیر توپباش» شهردار «استانبول» از قصد خود برای احداث گورستانی مخصوص برای دفن اجساد نظامیانی خبر داد که در برپایی کودتای نافرجام علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور شرکت داشتند.

وی در این رابطه گفته بود که دستور داده است مکانی انتخاب شود که قرار است گورستان «خائنین» نام بگیرد تا لعنت رهگذران نثار روح آنهایی شود که در آن مدفون شده‌اند.

در جریان کودتای نظامی هفته گذشته، حدود ۲۴۰ نفر کشته شدند که ۲۰ نفر آنها از نظامیان خائن به دولت آنکارا بوده‌اند.

توپباش گفته بود:” می‌دانم که خائنین از آتش دوزخ در امان نخواهند بود اما ما باید کل جهان را به محیطی غیرقابل تحمل برای ایشان بدل کنیم”.

در اقدامی دیگر اداره امور مذهبی ترکیه در بخشنامه‌ای اقامه نماز و برگزاری مراسم تشییع جنازه را برای اجساد کودتاچیان ممنوع اعلام کرد.

«اندرو گاردنر» محقق  ترکیه‌شناس که برای گروه حقوقی سازمان عفو بین‌الملل کار می‌کند در این رابطه گفت:”چنین حرکاتی به آنچه وی ایجاد یک فضای بسیار سمی و خطرناک بعد از کودتا خواند دامن بزند”.

وی افزود:”محروم کردن افراد از مراسم مذهبی و شرایط کفن  و دفن مناسب و معقول انکار اساسی حقوق مردم است.

طی دو روز گذشته مأمورانم شهرداری با گذاشتن بلوک‌های سیمانی در بخشی از شرق شهر استانبول که پیش از آن برای نگهداری و محافظت از سگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت اقدام به نصب یک تابلوی فلزی تحت عنوان گورستان خائنین کرده‌اند.

به گفته کارگران آنها روز دوشنبه شاهد بودند که یک آمب.لانس وارد آنجا شد و یک جسد بدون برگزاری هرگونه مراسمی در آنجا دفن شد.

انتشار این خبر موجب اعتراض برخی از ساکنین آن منطقه شده به طوری که برخی از آنها می‌گویند این اجساد باید در نقطه‌ای دور از حیوانمات ما به خاک سپرده شوند.

این در حالی است که برخی دیگر می‌گویند اجساد آنها باید سوزانده شود و خاکسترشان به اقیانوس ریخته شود تا اثری از آنها باقی نماند.

به نوشته روزنامه جمهوریت روز گذشته صدای تیراندازی در نزدیکی این مکان شنیده شد و در حال حاضر به دلیل واکنش‌هایی که در قبال انتشار این خبر به وجود آمده تابلوی گورستان توسط شهرداری برداشته شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *