پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲ بعد از ظهر به وقت تهران

زورگیر‌ان پایتخت به دام پلیس افتادند +عکس

افراد شروری که مسافران شهری را مورد سرقت و زورگیری قرار می دادند، توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه ۱۷/۰۸/۱۳۹۵ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۵ آزادی به مأموران اعلام داشت که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ، مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه و وجه نقد قرار گرفته است.
*پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت بعنف” و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ” در میدان آزادی، به مقصد تهرانسر سوار یک دستگاه خودرو پراید مشکی شدم که در میانه ی راه، دو سرنشین صندلی جلو و عقب با تهدید چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن و پول همراهم کرده، پس از آن مرا از ماشین پیاده و به سرعت از محل متواری شدند “.
زورگیر‌ی از مسافران در پراید/ دوستان تبهکار به دام پلیس افتادند+عکس
*وقوع سرقت های مشابه :
کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی پرونده سرقت های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به وقوع پیوسته که در یک مورد از سرقت ها، سارقان احدی از مالباختگان را که در برابر آنها مقاومت کرده بود ابتدا با چاقو مورد ضرب و جرح قرار داده و نهایتا پس از سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراهش، وی را در بیابان های غرب تهران رها و متواری شده بودند .
*شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان :
با توجه به حساسیت پرونده در رابطه با وقوع سرقت های به عنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، کارآگاهان با تجمیع اطلاعات به دست آمده از مالباختگان و همچنین دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی خودرو پراید سفید رنگ مورد استفاده از سوی این گروه از سارقان شدند .
با شناسایی مالک خودرو به نام “مصطفی . ش”، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که او از مجرمان سابقه داری است که دارای سوابق متعدد دستگیری در شهرستان اسلامشهر بوده و بارها به اتهام ضرب و جرح و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است .
با شناسایی “مصطفی . ش” به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان به عنف، وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت و متعاقب آن دیگر اعضای گروه به نام های “پیمان”، “مهدی”، “کاظم”،”هاشم” و حامد ( تمامی متهمان در گروه سنی ۱۸ الی ۲۰ سال ) در منطقه اسلامشهر شناسایی شدند .
با شناسایی مخفیگاه تمامی متهمان در شهرستان اسلامشهر ، هماهنگی های لازم قضایی انجام و کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و در چند عملیات همزمان، تمامی اعضای این گروه را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
متهمان پس از انتقال به پایگاه پنجم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با مالباختگان و همچنین اطلاع از دستگیری یکدیگر ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره زورگیری در پوشش مسافرکشی در مناطق غرب و جنوب غرب تهران بویژه در محدوده های شهرری ، آزادگان ، آزادی و غیره اعتراف کردند .
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: ” در ادامه رسیدگی به پرونده و بررسی وقوعات مشابه، گروهی از شکات و مالباختگان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و متهمان صراحتا و به صورت کامل مورد شناسایی قرار گرفتند ” .
وی در ادامه این خبر عنوان داشت : تمامی متهمان به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و برابر اعترافات تکمیلی، عمده پول حاصله از فروش گوشی های تلفن همراه و همچنین وجوه نقد بدست آمده از سرقت ها ، از سوی متهمان صرف هزینه موادمخدر و بعضا مسافرت های گروهی آن ها به شهرهای شمالی کشور شده است .
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به کشف دو دستکاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ از متهمان عنوان داشت: ” با توجه به کشف دو دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ و برابر اعترافات سارقان، کارآگاهان با بررسی پرونده های سرقت به عنف صورت گرفته توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ و دعوت از گروهی از مالباختگان که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند و نهایتا شناسایی متهمان توسط این گروه از مالباختگان ، اطمینان پیدا کردند که عمده وقوعات سرقت های به عنف سه یا چهار نفره توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ در مناطق غرب و جنوب غرب تهران نیز توسط این گروه از سارقان انجام شده است “.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به عنف در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان، از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، زورگیری، ضرب و جرح ، تهدید و غیره قرار گرفتند، دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند .
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *