جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۸ قبل از ظهر به وقت تهران

زنی که نصف بدنش اشتباهی قطع شد

مجله انلاین دوستان :  یک زن ۳۲ ساله به نام اشلی Karpiel اهل ایالات متحده از بدو تولد مبتلا به بیماری نادر Fibrodysplasia بود که بر اثر آن بتدریج تمامی اعضای بدن او شامل تاندون‌ها، عضلات و لیگامان‌ها به استخوان جامد و سفت تبدیل خواهند شد و در آینده دچار مشکل خواهد شد.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-زنی که نصف بدنش اشتباهی قطع شدگفتنی است، در حال حاضر تنها ۲ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند که درمانی نیز تا به حال برای آن یافت نشده است و این موضوع در حال بررسی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند،‌ در اثر این بیماری به آرامی اعضای هم‌بند به استخوان تبدیل می‌شود و در فازهای نهایی، بیمار تبدیل به یک جسم غیر متحرک می‌شود و در نهایت به دلیل استخوانی شدن غضروف قفسه و فلج شدن ریه بیمار در اثر کمبود اکسیژن و ایست قلبی جان خود را از دست می‌دهد.

در ابتدا پزشکان در دو سالگی خانم Karpiel سرطان را در سمت راست بدن او تشخیص داده و مشاهده کرده بودند و مجبور به قطع کامل بازو و حتی کتف او شدند اما پس از انجام آزمایشات دقیق‌تر بیماری Fibrodysplasia را در او تشخیص دادند و متوجه شدند به این بیماری مبتلاست.

در حال حاضر بیماری در خانم Karpiel به فازهای میانی رسیده و او قادر به حرکت دادن پای راست خود نیست اما امیدوار است بتواند با فعال نگه داشتن خود روند بیماری را به تاخیر بیندازد.

بیماری FOP یک بیماری ژنتیکی می باشد و هر ضربه‌ای حتی یک ضربه کوچک می‌تواند روند استخوان سازی اعضای بدن را تشدید کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *