چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ قبل از ظهر به وقت تهران

زمان واریز یارانه نقدی آذر‌ماه مشخص شد

پیش بینی می شود یارانه نقدی  آذر ماه ۹۵ به ازاء هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۳۹۵٫۰۸٫۲۶ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

پیش بینی می‌شود «هفتادمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر ماه ۹۵ به ازاء هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۳۹۵٫۰۸٫۲۶ به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

میزان: با نزدیک شدن به پایان هر ماه اخبار مربوط به یارانه نقدی و واریز آن به حساب سرپرستان خانوار از اهمیت بالایی برخودار می‌شود و مردم در انتظار اخباری مبنی بر زمان واریز آن هستند.

این در حالی است که در حذف شدن از لیست دریافت یارانه نقدی یکی از نگرانی های مردم در پایان هر ماه محسوب می‌شود زیرا دولت در ماه های گذشته بدون اعلام قبلی سری جدیدی از یارانه بگیران را از لیست حذف کرده است به همین خاطر ۲۶ هر ماه نگرانی مردم از حذف شدن از لیست دریافت یارانه بیشتر می شود.

نکته قابل توجه اینجاست که در هفته گذشته بودجه مصوب دولت برای پرداخت یارانه نقدی اعلام شد و بودجه مربوط به یارانه نقدی مطابق یارانه سال گذشته بوده و تغییری نداشته است و اعلام شده است: در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب ۱۵ دی ماه ۱۳۸۸ در سال آینده از محل درآمدهای قیمت کالاها و خدمات مبلغ ۴۸۰ هزار میلیارد ریال صرف اجرای این قانون کند تا با بکارگیری انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند و ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید و اشتغال اقدام نماید.

با این تفاسیر و تغییر نداشتن مبلغ یارانه در بودجه سال آینده، در واقعیت امر حذف شدن سری جدیدی از یارانه بگیران از لیست دریافت یارانه دور از انتظار است ولی موضوع جدیدی که دولت در سال جاری مطرح کرد حذف یارانه اقشار پر درآمد براساس تشخیص دولت و واریز آن به حساب افراد کم درآمد براساس تشخیص یارانه بگیران است ولی به نظر نمی‌رسد کسی حاضر باشد یارانه خود را به حساب فرد دیگری واریز کند زیرا تمامی افراد یارانه را حق خود می‌دانند و حتی اقشار پر درآمد هم از حذف شدن یارانه خود راضی به نظر نمی‌رسند و یارانه را حق فردی خود می‌دانند.

همچنین با گذشت حدود ۶ سال از هدفمندی یارانه‌ها هنوز اهداف دولت به درستی محقق نشده و تنها شاهد نارضایتی مردم از حذف شدن از لیست دریافت یارانه نقدی بدون برنامه هستیم که این امر می‌تواند تبعات بسیاری در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم داشته باشد.

به نظر می‌رسد شروع هدفمند کردن یارانه ها از ابتدای قدم چندان مثبتی در جهت اهداف دولت نبوده و به علاوه مصیبت جدیدی را برای پرداخت یارانه در شب مقرر برای دولت ایجاد کرده است که این امر دولت را مجبور می‌کند تا در هر دوره طیف جدیدی از یارانه بگیران را از لیست حذف کرده تا مصیبت خود را کاهش دهد.

با این وجود پیش بینی می‌شود «هفتادمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر ماه ۹۵ به ازاء هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۳۹۵٫۰۸٫۲۶ به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

مبلغ یارانه نقدی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بر اساس این گزارش و تعیین مبلغ یارانه در بودجه سال آینده بای منتظر ماند و دید آیا دولت باز هم قصد دارد سری جدیدی از یارانه بگیران را از لیست حذف کند یا این روند در سال جاری متوقف خواهد شد؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *