پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۱ بعد از ظهر به وقت تهران

رکورد جدید ایران در تجارت با امریکا!

مجله انلاین دوستن :وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود کل مبادلات تجاری ایران و آمریکا در سال ۲۰۱۳ را ۳۱۵.۵ میلیون دلار اعلام کرد.

رکورد جدید ایران در تجارت با امریکا!
رکورد جدید ایران در تجارت با امریکا!


مبادلات تجاری دو کشور در این سال که دومین سال اجرای تحریم های به اصطلاح سختگیرانه علیه ایران بوده است با افزایش قابل توجه ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

مبادلات ایران و آمریکا در سال ۲۰۱۳ بالاترین رقم مبادلات دو کشور از سال ۲۰۱۰ به این سو بوده است. ایران و آمریکا در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب ۳۰۵، ۲۳۴ و ۲۵۳ میلیون دلار مبادله تجاری داشته اند.

در حالی مبادلات دو کشور که عمدتا مربوط به صادرات آمریکا به ایران است طی سال های گذشته روندی افزایشی را طی کرده که دولت این کشور فشار زیادی را به کشورهای دیگر وارد کرده تا از سطح تجارت خود با ایران بکاهند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۱۳.۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۲۴ درصد افزایش داشته است. آمریکا در سال قبل از آن ۲۵۱.۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. صادرات آمریکا به ایران در سال ۲۰۱۲ نیز ۹ درصد افزایش یافته بود.

واردات آمریکا از ایران در سال ۲۰۱۳ نیز با افزایش ۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۲.۲ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در سال ۲۰۱۱ حدود ۱ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمریکا از سال ۲۰۱۱ واردات کالا از ایران را ممنوع کرده است. به گفته فعالان اقتصادی، کالاهای ایرانی مثل فرش همچنان از کشورهای ثالث به آمریکا صادر می شوند./تسنیم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *