چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

روحانی :رای مردم در ۲۹ اردیبهشت یک بلوغ اجتماعی بود

رییس‌جمهور پس از تحلیف یادآور شدکه باید پاسخگوی رای مردمی باشیم که اعتبار و حیثیت مجددی به ما بخشیده اند.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی در مجلس

مراسم تحلیف رییس جمهور

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تحلیف خود به عنوان رییس جمهور ۴ سال آینده ایران،  پس از ادای سوگندطی سخنانی با اشاره به حضور مقامات بلندپایه سیاسی جهان در این مراسم اظهار کرد: ملت بزرگ و شریف ایران، مهمانان ارجمند ، روسای محترم جمهور، نخست وزیران، معاونین رئیس‌جمهور ، روسای مجالس، وزرای خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای دوست و سازمان های بین‌المللی ؛ نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورای نگهبان ، روسای محترم قوه قضاییه و مقننه، رئیس و اعضای محترم دفترنهاد مقام معظم رهبری، یادگار امام (ره) و اعضای محترم بیت امام راحل، فرماندهان نیروهای مسلح و  مسئولین محترم کشوری و لشکری  در آغاز سخن یاد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای عزیز، جانبازان و آزادگان سرافراز را گرامی می دارم و در برابر عظمت آن‌ها تعظیم می‌کنم که عظمت و شرف ما مدیون رشادت های آن عزیزان است.

 

وی ادامه داد: ایام ولادت ثامن حجج امام رضا (ع) را تبریک گفته و از خداوند بزرگ می خواهم که با توجه حضرت ولی عصر (عج) و به برکت این ایام خجسته دولت و ملت ما را مشمول برکات خود قرار دهد.

 

روحانی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب مشروطه گفت:‌ امروز چهارده مرداد است ؛ ۱۱۱ سال پیش ایران حماسه ای نو آفرید. نهضت مشروطیت ایران به عنوان نخستین قیام ملت خاورمیانه پیروز شد و دو مفهوم قانون و حاکمیت ملی را برای ملت به ارمغان آورد. در واقع نخستین قیام ملی مردم آسیا برای آزادی خواهی در این قاره کهن به انجام رسید.

 

وی در ادامه گفت:‌ این انقلاب با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بود که متاسفانه در نهایت به انحراف کشیده شد. ملت ایران برای برقراری آزادی و حکومت قانون فداکاری های فراوانی کردند. آن‌ها در نهایت انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

 

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود. از زمان انقلاب تاکنون عالی ترین مقام اجرایی کشوربا رای تک تک مردم انتخاب می‌شود. مردم ایران با خلق حماسه اردیبهشت و حضور در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر با ما سخن گفته و نظرات خود را علام کردند.

 

وی افزود: آنان با زبان رای خود گفتند چه می خواهند و چه نمی خواهند. آنها با انتخاب مجدد رویکرد و  راهی را انتخاب کردند که ۴ سال در معرض نقد همگان قرار داشت. از این پس ما باید پاسخگوی رای مردمی باشیم که اعتبار و حیثیت مجددی به ما بخشیده اند.

 

روحانی تصریح کرد: رای مردم در ۲۹ اردیبهشت یک حادثه نبود، بلکه حاصل یک بلوغ اجتماعی بود. منتخب ملت باید به درستی بداند از میان چه خواسته ها و آرایی برآمده است. امروز من به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام همه امور مردم ایران هستم. انجام این تکلیف بدون همکاری همه آحاد ملت ممکن نخواهد بود.

 

ادامه دارد…

 

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مراسم تحلیف رییس جمهور

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مراسم تحلیف رییس جمهور

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مراسم تحلیف رییس جمهور

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مراسم تحلیف رییس جمهور

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مراسم تحلیف رییس جمهور

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *