پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

روحانی: تضعیف و تخریب دولت حرام است

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان با قدردانی از استقبال باشکوه و میهمان‌نوازی مردم استان قزوین و ابراز خرسندی از هماهنگی و همفکری میان مسوولان استان گفت: مردم ایران اسلامی از مسئولان تلاش بیشتر برای پیشرفت و تعالی کشور را می‌خواهند و همه کوشش‌ها باید در این راستا متمرکز شود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین، با تاکید بر اینکه برای پیشرفت و تعالی کشور راهی جز اعتدال وجود ندارد، اظهار داشت: افراط و تفریط، دنیا و آخرت ما را تخریب می‌کند. اسلام نیز دین اعتدال و طریقه وسطی است و امت ما نیز امت وسط است و مسیر حرکت ما باید مسیر تعادل باشد.

 

رییس جمهور با اشاره به اینکه این اعتدال باید در سیاست داخلی و خارجی ما نمود داشته باشد، گفت: همانطور که نباید در ارتباط با دیگران احساس کنیم که همه آنها دوستدار ما هستند در عین حال نباید این دید را نیز نسبت به جهان داشته باشیم که همه دشمن و خائن هستند.

 

اگر به این مردم و کشور خدمت کردیم، برنده هستیم

روحانی همچنین هدف اصلی همه مسوولان را پیشرفت و اعتلای ایران و اسلام برشمرد و گفت: ایستادگی در برابر یکدیگر تحت عنوان حزب و گروه، خدمت به مردم نیست. اگر به این مردم و کشور خدمت کردیم، برنده هستیم و گرنه زیان است.

 

رییس جمهور گفت: اعتدال به عنوان مسیر درست اسلامی و بدون افراط و تفریط و با خردورزی و مشورت و اندیشه می‌تواند ما را به مقصد برساند و امور و مسایل مهم جامعه را حل و فصل کند.

 

تزریق ناامیدی در قلوب مردم جامعه، کفران نعمت خداوند است

روحانی با تاکید بر ضرورت تقویت پایه‌های امید در جامعه تصریح کرد: ایجاد یاس و تزریق ناامیدی در قلوب مردم جامعه، کفران مسیر حق و نعمت خداوند است. باید به آینده کشور امیدوار باشیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم چراکه ثمره ناامیدی چیزی جز تسلیم در برابر مشکلات نیست.

 

رییس جمهور با طرح این پرسش که چطور می‌شود یک مسلمان ایرانی و علاقه‌مند به نظام مرتب به جامعه یاس و ناامیدی تزریق کرده و فکر کند تضعیف دولت او را بالا می‌برد، گفت: تضعیف و تخریب دولت شرعا حرام و قانونا و از لحاظ منافع ملی، خلاف است و تخریبگری برای تخریبگر هم خاصیت نخواهد داشت چراکه مردم ایران اسلامی فکور و آگاه هستند و خوب می‌فهمند و محاسبه می کنند.

 

بحث‌ها در سازمان ملل این بود که چگونه در ایران سرمایه‌گذاری کنند؟

روحانی به ذکر نمونه‌ای از ارتقا جایگاه و عزت ایران اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: وقتی به سخنرانی مقام‌های کشورها در سازمان ملل طی سال‌های قبل نگاهی می‌اندازیم صدای منحوس و واحد صهیونیست‌ها، استکبار و برخی از مزدوران منطقه‌ای آنها تکرار می‌شد اما امسال شاهد این بودیم که ایران‌هراسی تنها از سوی یکی دو رژیم منطقه‌ای تکرار می‌شد.

 

رییس جمهور با طرح این پرسش که چرا هیچکس امسال از تحریم ایران حرف نمی‌زند، گفت: همه آنهایی که با ما ملاقات می‌کردند، به آمریکا ایراد می‌گرفتند که چرا از روند اجرای تعهداتش در قبال ایران عقب است و بحث‌ها این بود که چگونه در ایران سرمایه‌گذاری کنند؟

 

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت جذب سرمایه و فناوری‌های نوین تاکید کرد و اظهارداشت: تولیدات ایرانی باید بتوانند با محصولات مشابه خارجی رقابت کند. چرا بخشی از کارخانه‌های ما از فعالیت بازمانده‌اند؟ مگر تجهیزات کهنه غیرقابل رقابت کارخانه، با صرفا تزریق پول به چرخه تولید باز می‌گردند و ثمر هم خواهند داد؟ ما باید با جذب فناوری‌های نوین، قدرت رقابت تولیدات خود را برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی ارتقا بخشیم.

 

ارتباط خود را با کشورهای جهان تقویت کنیم

رییس جمهور به تلاش دولت برای مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا به کشور اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت تداوم این مبارزه گفت: اگر تولیدات داخل قابل رقابت باشند، ریشه‌های قاچاق نیز خشکانده شده و جلوی قاچاق سد می‌شود.

 

روحانی افزود: برای جذب فناوری‌های نوین باید در چارچوب منافع ملی و با در نظر گرفتن اصول و دغدغه‌هایمان، ارتباط خود را با کشورهای جهان تقویت کنیم.

 

حرکت ما رو به رشد است

رییس جمهور با بیان اینکه امسال که سال اقتصاد مقاومتی است حرکت ما رو به رشد است، افزود: تردیدی نیست که مسیر اقتصادی کشور درست انتخاب شده است و این موضوع را شاخص‌های رو به رشد اقتصادی تایید می‌کند.

 

روحانی به افزایش تولید انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: رساندن میزان تولید نفت ظرف چند ماه به قبل از دوران تحریم‌ها، کار ساده‌ای نبود و دولت برای فعال کردن مجدد چاه‌های نفت بیش از ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کرد و در بخش گاز نیز سال به سال فازهای جدیدی به مدار تولید اضافه شده‌اند  در بخش گازوئیل به خودکفایی رسیده و حتی صادر می‌کنیم و در ارتباط با بنزین نیز سال آینده قادر به صادرات نیز خواهیم بود.

 

رییس جمهور با اشاره به حرکت خوب کشور در همه بخش‌ها و از جمله راه آهن و ایجاد اشتغال گفت: تا پایان سال رشد اقتصادی بالای پنج درصد خواهیم داشت و حفظ نرخ تک رقمی تورم هم ادامه می‌یابد.

 

قویت منابع مالی ضروری است 

روحانی تقویت منابع مالی را ضروری برشمرد و گفت: منابع درآمدی با مخارج ما توازن ندارد و برای پیشبرد طرح‌ها و به ویژه طرح‌های نیمه‌کاره که تکمیل آنها به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، در مرحله نخست به سرمایه داخلی بخش‌های غیردولتی نیازمندیم.

 

رییس جمهور افزود: دولت پیوسته تلاش کرده تا موانع تولید را برداشته و مقررات زاید را با هدف ایجاد فضای بهتر کسب و کار حذف کند.

 

روحانی همچنین با قدردانی از همه مسوولان اجرایی و علمای استان و نیروهای مسلح استان و هماهنگی آنان گفت: این هماهنگی و همفکری، در استان قزوین سرمایه بزرگی برای تسریع در پیشبرد طرح‌های توسعه ای استان است .

 

رییس جمهور تصریح کرد: همه باید دست در دست هم برای رساندن کشور به جایگاهی که در شان این ملت بزرگ است، تلاش کنیم.

 

در ابتدای این جلسه، استاندار قزوین، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، یکی از نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رییس جمهور گزارش‌های جداگانه‌ای ارائه کردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *