پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲ قبل از ظهر به وقت تهران

رقص بوقلمون‌ ها به دور جسد گربه مرده! +تصویر متحرک

به تازگی ویدیویی جالب از رفتار عجیب بوقلومون ها با جنازه یک گربه در فضای مجازی منتشر شده است.

همشهری آنلاین: براساس گزارش گیزمودو، در این فیلم که توسط یکی از ساکنان شهر بوستون ثبت شده‌است، ده‌ها بوقلمون وحشی دیده می‌شوند که به دور جسد گربه‌ای که با تازگی در اثر تصادف در جاده مرده‌است، حلقه زده و می‌چرخند گویی درحال اجرای مراسم عجیب و غریبی برسر جنازه گربه هستند.

www.dustaan.com-dustaan.com-بوقلمون

اما واقعیت این است که بوقلمون‌ها به شدت نسبت به وجود جسد در خیابان واکنش نشان داده و عصبی شده‌اند و با حلقه زدن و چرخیدن به دور آن تلاش می‌کنند جسد را به ایمن‌ترین شکل ممکن بررسی کنند تا از بی‌خطربودن آن اطمینان به دست آورند. درواقع بوقلمون‌ها با این کار تنها می‌خواهند مطمئن شوند که دیگر خطری آنها را تهدید نمی‌کند و رفتارشان بیشتر از سر کنجکاوی است.

همچنین بوقلمون‌های ماده که در این تصویر دیده می‌شوند، نسبت به بوقلمون‌های نر از سیستم‌های دفاعی کمتری برخوردارند و به این شکل تلاش می‌کنند با قرار گرفتن در گروه خود را از خطر دور نگه‌دارند درحالی‌که با حفظ فاصله از گربه مرده، جنبه احتیاط را نیز حفظ می‌کنند.

به گفته محققان،‌اگرچه رفتار گروهی بوقلمون‌ها یکی از استراتژی‌های ضد‌شکارچی رایج در میان آنها است اما ایجاد حلقه به دور گربه نتیجه تاسف‌بار این رفتار است که هر بوقلمون ناخودآگاه مسیر دم بوقلمون جلویی را دنبال می‌کند و هیچ‌یک از آنها داوطلبانه حاضر به اعلام مرده بودن گربه نیست.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *