چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱ قبل از ظهر به وقت تهران

رابطه نامشروع دختر جوان با دوست شوهرش مقدمه قتل همسر

رابطه نامشروع دختر جوان با دوست شوهرش مقدمه قتل همسر
رابطه نامشروع دختر جوان با دوست شوهرش مقدمه قتل همسر

مجله انلاین دوستان : شامگاه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ مرد ۴۲ ساله‌ای به نام «ناصر» در خانه‌اش در اطراف میدان «هروی» تهران کشته شد و افسر نگهبان کلانتری ۱۰۲ پاسداران، ماجرا را با کشیک وقت دادسرای امور جنایی در میان گذاشت. دور گلوی «ناصر» چادر پیچانده شده و یک ضربه چاقو به سرش خورده بود.

همچنین کنار تختخواب این مرد، یادداشتی چسبانده شده بود با این مضمون: «سزای خیانت به دیگران مرگ است.»

همسر «ناصر» به نام «مهسا» در بازجویی مقدماتی گفت: ظهر بود که پسرم را به آموزشگاه زبان بردم و عصر برگشتم. همان موقع شوهرم گفت قرار است برایش میهمان بیاید و بهتر است در خانه نباشم. ساعت هشت‌ونیم شب بود که چند بار با «ناصر» تماس گرفتم اما هیچ جوابی نشنیدم و زمانی که به خانه برگشتم با جنازه‌اش روبه‌رو شدم.

تجسس افسران دایره ۱۰ اداره آگاهی مرکز نشان می‌دهد میهمان «ناصر» مرد ۳۵ ساله‌ای به نام «فریبرز» بود که گفته می‌شد در خرید و فروش مواد مخدر دست داشت. همچنین به نظر می‌رسید یادداشت موردنظر برای گمراه کردن پلیس در اتاق‌خواب چسبانده شده بود. کارآگاهان با کشف نخستین سرنخ «فریبرز» را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر کردند اما این مرد قفل سکوت بر لبش زد. ماموران وقتی مطمئن شدند رابطه «فریبرز» و «ناصر» شکرآب بود به تحقیق ادامه دادند و سرانجام راز جنایت را برملا کردند. «فریبرز» در بازجویی‌ها، طلب ۲۰۰ میلیون ریالی و برخی مسائل اخلاقی را ازجمله ‌انگیزه‌های رفیقکشی برشمرد: «ناصر مستحق مرگ بود.»

چندی بعد «فریبرز» از رابطه پنهانی با «مهسا» پرده برداشت: «به اصرار این زن کمر به قتل شوهرش بستم .»

پس از بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در نخستین نشست رسیدگی به این پرونده که بیست و نهم دی ۱۳۸۹ به ریاست قاضی «حسن تردست» تشکیل شد ابتدا نماینده وقت دادستان تهران، کیفرخواست را خواند. سپس مادر «ناصر» اظهار داشت: شش سال پیش پسرم به من گفت زنشبه او خیانت کرده است. من اما نمی‌خواستم زندگی آنان از هم بپاشد و به همین خاطر با عروسم حرف زدم. «مهسا» هم اشتباهش را پذیرفت اما بعدها مشخص شد همچنان با مرد نامحرم ارتباط دارد. اقرارنامه‌ای هم که عروسم به رابطه‌اش اعتراف کرده موجود است.

نوبت دفاع به «فریبرز» که رسید اتهام رابطه پنهانی با «مهسا» را رد کرد. در پایان آن نشست «فریبرز» به قصاص نفس (اعدام با طناب دار) و «مهسا» به ۱۵ سال زندان محکوم شد. در شرایطی که حکم قصاص «فریبرز» در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود وکیل مدافع «مهسا» درخواست تجدیدنظر کرد. در نتیجه، پرونده «مهسا» برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض ۱۱۳ دادگاه کیفری فرستاده شد. در تازه‌ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که به ریاست قاضی «حسین اصغرزاده» تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان تهران، کیفرخواست را خواند: با توجه به مدرک‌های موجود برای «مهسا» به جرم معاونت در کشتن شوهرش تقاضای تعیین کیفر دارم.

نوبت دفاع به «مهسا» که رسید منکر دست داشتن در جنایت شد: «شوهرم معتاد و شکاک بود و به همین دلیل با هم اختلاف داشتیم. من اما راضی به مرگش نبودم. فریبرز به خاطر ۲۰ میلیون تومانی که از شوهرم طلب داشت دست به جنایت زد و مرا به روز سیاه نشاند.»

«فریبرز» نیز گفت: حکم قصاصم در دیوان عالی کشور تایید شده و دلیلی برای دروغگویی ندارم. من و «مهسا» عاشق هم بودیم اما وقتی «ناصر» به این موضوع پی برد قطع رابطه کردیم. پنج سال پیش «مهسا» با من تماس گرفت و گفت ازشوهرش طلاق گرفته است. این زن با حرف‌هایش فریبم داد و مرا به جنایت واداشت.

قضات دادگاه پس از بررسی دفاعیات «مهسا» ، او را به ۱۵ سال زندان محکوم کردند که حکم مجازات این بار از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد./باشگاه خبرنگاران

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *