چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

دلیل لغو ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا چه بود؟

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس طی سخنانی در رابطه با لغو شدن ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا توسط یکی از قضات امریکایی گفت : این مساله نشان دهنده ان است که حتی مقامات خود کشور آمریکا نیز نسبت به اعمال اینگونه ممنوعیت‌ها تمایلی ندارند.

%postname%

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با  خبرگزاری میزان، درباره اقدامات جدید دولت آمریکا علیه کشورمان و اینکه آیا ایران می‌تواند در این راستا اقدام موثری را انجام دهد، اظهارکرد: بدون شک اینگونه اقدام دولت جدید آمریکا و شخص ترامپ ثابت می‌کند که وی از یک منطق و استدلال عقلی مشخصی برخوردار نیست.

وی افزود: قانون محدودیت حضور ایرانیان در آمریکا که از سوی یکی از قضات آمریکایی لغو شد نشان داد که حتی مقامات خود کشورآمریکا نیز نسبت به اعمال اینگونه ممنوعیت‌ها تمایلی ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور چند میلیون ایرانی در خاک آمریکا تصریح کرد: ایرانیانی که در آمریکا حضور دارند معمولا در رده‌های بالای آمریکا مشغول به فعالیت هستند و خدمات بسیاری را از آن کشور می‌کنند از این رو خروج آنها از آمریکا بدون‌شک مشکلات بسیاری را برای این کشور ایجاد می‌کند.

صفاری نطنزی تاکید کرد: محدود کردن ایرانیان برای  حضور در آمریکا بدون شک به ضرر دولت این کشور است اما اینگونه اقدام ترامپ در قبال مردم ایران و ۶  کشور مسلمان دیگر به طورحتم بدون جواب نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در قالب اقدام متقابل در جهت عدم حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی در کشور وارد عمل شود و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اعمال تحریم علیه کشور تنها مربوط به آمریکا نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز بدون‌شک با توجه به اقدامات دولتمردان آمریکایی می‌تواند تحریم‌هایی را در بحث‌های نفتی و انتقال تکنولوژی و مواد غذایی نسبت به آمریکا اعمال کند.

صفاری نطنزی تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که وضع قوانین ضدایرانی برای آنها جز ضرر نتیجه دیگری نخواهد داشت و ایران هم در جهت اقدام متقابل با آنها وارد عمل شده و تصمیماتی را به صورت جدی اتخاذ خواهد کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *