چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

دلیل حذف عراق از فهرست ترامپ چه بود؟

کشور عراق از لیست کشورهایی که حق مسافرت به امریکا راندارند، حذف شد. این فرمان پیشتر توسط دونالد ترامپ تصویب شده بود که بالابی قدرتمند عراق نام اسن کشور از لیست فوق حذف شده است.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488900482.jpg

شبکه خبری ‘سی ان ان’ به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد، عراق در پی لابی شدید بالاترین سطوح دولت این کشور، از فهرست کشورهای سفر ممنوع به آمریکای ‘دونالد ترامپ’ مستثنی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ‘سی ان ان’، این لابی شامل تماس تلفنی ۱۰ فوریه بین ترامپ و ‘حیدر العبادی’ نخست وزیر عراق و گفت وگوی حضوری ۱۸ فوریه عبادی و ‘مایک پنس’ معاون ترامپ در مونیخ است.
این گفت وگوها با مذاکرات بین ‘رکس تیلرسون’ وزیر خارجه آمریکا و اعضای دولت عراق درباره انجام اقدامات نظارتی که مانع خروج تروریست های مظنون از عراق و عزیمت آنها به آمریکا شود، دنبال شد.

ترامپ در گفت وگو با العبادی قول داد، راه حلی برای نگرانی های وی درباره منع سفر شهروندان عراقی به امریکا پیدا خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، تیلرسون، ‘جیمز ماتیس’ وزیر دفاع و ‘اچ. آر. مک مستر’ به ترامپ توصیه کرده بودند که بنا به دلایل دیپلماتیک، مانند نقش عراق در مبارزه با داعش، نام این کشور را از فهرست کشورهای ممنوع السفر به آمریکا حذف کند.

شبکه ‘سی ان ان’ افزود، ترامپ همچنین از سوی مقامات امنیت ملی که می گفتند، منع ورود عراقی ها به آمریکا باعث از دست رفتن یکی از شرکای اصلی آمریکا در جنگ با داعش می شود، تحت فشار قرار داشت.
فرمان اجرایی جدیدی که ترامپ دوشنبه امضا کرد، ورود اتباع ۶ کشور مسلمان ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای مدت ۹۰ روز به خاک آمریکا منع می ‌کند.

در فرمان اجرایی جدید ترامپ، نام عراق که در فرمان قبلی آمده بود، حذف شده است. فرمان جدید ترامپ از ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) اجرایی می شود.
این فرمان جدید فقط شامل حال روادیدهایی می شود که قرار است صادر شود و دارندگان کارت سبز (اقامت دائم) و کسانی که پیشتر روادید آمریکا را دریافت کردند، از آن مستثنی هستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *