سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

درمان دیابت با کم کردن وزن

کم کردن وزن در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می تواند، نقش بازدارنده ای در پیشرفت این بیماری داشته باشد.

  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی ,دیابت

درمان دیابت با کم کردن وزن

بسیاری از پزشکان و بیماران از این مساله آگاهی ندارند که کاهش وزن می‌تواند در بسیاری از موارد روند پیشرفت دیابت نوع ۲ را معکوس کند.

به گزارش ایسنا، در واقع این باور فراگیر وجود دارد که بیماری دیابت نوع ۲ پیشرونده و غیرقابل درمان است. این در حالیست که متخصصان انگلیسی معتقدند کاهش ۱۵ کیلوگرمی وزن می‌تواند دیابت نوع ۲ را درمان کند.

 

هدف اصلی این مطالعه آگاه کردن مردم نسبت به درمان دیابت نوع ۲ است و موجب می‌شود بیماران برای مدت زمان بیشتری درگیر دیابت نباشند. همچنین هزینه‌های خدمات درمانی کاهش قابل توجهی پیدا کند.

 

موارد ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ طی ۳۵ سال گذشته نزدیک به چهار برابر شده است. در سال ۱۹۸۰ حدود ۱۰۸ میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند در حالیکه در سال ۲۰۱۴ این رقم به ۴۲۲ میلیون نفر افزایش یافت.

 

اکثریت موارد ابتلا به دیابت مربوط به دیابت نوع ۲ است که باعث می‌شود بدن در استفاده از انسولین برای تبدیل قند خون به انرژی با مشکل روبرو شود. افزایش وزن دلیل اصلی این نوع دیابت است.

 

همچنین در حالیکه بهبود این بیماری برای بسیاری از بیماران دست یافتنی است محققان تاکید دارند در حال حاضر این بهبودی از بیماری به ندرت محقق یا گزارش می‌شود.

 

پزشکان بر اساس بررسی انجام گرفته در سال ۲۰۱۱ دریافتند افرادی که به تازگی دچار دیابت نوع ۲ شده‌اند با کنترل وزن و محدود کردن مصرف کالری به وضعیت نرمال باز می‌گردند. همچنین در سال ۲۰۱۶ مشخص شد افرادی که برای مدت ۱۰ سال دچار دیابت بوده‌اند با کاهش ۱۵ کیلوگرمی وزن‌شان می‌توانند به حالت طبیعی برگردند.

 

به گفته پزشکان، دستورالعمل‌های فعلی برای کنترل دیابت نوع ۲ شامل کاهش سطح قند خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی با مصرف دارو و توصیه‌های عمومی مربوط به سبک زندگی است. اما بسیاری از بیماران دنبال کاهش وزن و حفظ آن در وضعیت سالم نیستند زیرا از این موضوع آگاهی ندارند که می‌توانند بیماری خود را به طور کامل درمان کنند.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین بسیاری از پزشکان به دلیل نداشتن آگاهی توصیه‌های صحیح را در اختیار بیماران قرار نمی‌دهند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *