چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸ قبل از ظهر به وقت تهران

درخواست دادستان مشهد از سپرده گذاران میزان و هشدار به اخلال گران در نظم عمومی

مجله انلاین دوستان : دادستان مشهد با اشاره به تعهد مدیران و مسئولان موسسه اعتباری میزان برای حل مشکلات سپرده گذاران، از شهروندان خواست از هر گونه تجمع غیرقانونی خودداری کنند و در عین حال هشدار داد؛ افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی می شوند شناسایی شده و با آنان برخورد می شود.

www.dustaan.com-میزان-دادستان-اخبار-جدیدبه گزارش اخبار بانک، قاضی غلامعلی صادقی در گفتگو با روزنامه خراسان با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای موسسه اعتباری میزان گفت: با توجه به تعهد مدیران و مسئولان میزان برای حل مشکلات موجود و اقدام جدی در این زمینه، از شهروندان می خواهیم تا از هر گونه تجمع غیرقانونی و یا سر دادن شعار خودداری کنند و اجازه دهند مشکلات در فضایی آرام رسیدگی شود وی در عین حال به افرادی که قصد سوءاستفاده از تجمعات غیرقانونی را دارند به طور جدی هشدار داد و گفت: برخی افراد در این گونه تجمعات غیرقانونی که موجب اخلال در نظم عمومی می شود شناسایی شدند که هیچ سپرده ای در موسسه میزان ندارند و تنها با معرکه گیری قصد سوءاستفاده دارند. وی افزود: به این افراد قاطعانه هشدار می دهیم دست از این اعمال بردارند، در غیر این صورت دادسرا برخورد قاطعی با عوامل مخل در نظم و آسایش مردم خواهد داشت.

هشدار به گیرندگان تسهیلات:
دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین به گیرندگان تسهیلات از این موسسه نیز توصیه کرد، اقساط وام های دریافتی را در موعد مقرر بپردازند چرا که در غیر این صورت به اتهام خیانت در امانت تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند و دادسرای مشهد بدون هیچ گونه تعللی و با رعایت بی طرفی به پرونده ها رسیدگی می کند و با متخلفان برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت.

درخواست مدعی العموم از سپرده گذاران:
قاضی صادقی در عین حال از سپرده گذارانی که به صورت بلندمدت و یا مبالغ زیادی را در این موسسه سرمایه گذاری کرده اند و یا هم اکنون نیاز فوری به آن ندارند خواست با توجه به بروز این مشکلات فعلاً برای دریافت وجوه سپرده گذاری شده مراجعه نکنند تا افرادی که نیاز فوری به سپرده هایشان دارند در اولویت قرار گیرند اما این گونه سپرده گذاران نیز مطمئن باشند که پیگیری های لازم برای احقاق حق آنان انجام می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین گفت: روز گذشته اعضای هیئت مدیره میزان با حضور در شعبه ۲۰۹ تقاضای مهلتی کردند تا بتوانند حق و حقوقات سپرده گذاران را پرداخت کنند . به همین منظور نیز بازپرس به مدت کوتاهی با مهلت درخواستی آنان موافقت کرده است و به یقین پس از پایان این مهلت قانونی، دستگاه قضایی وارد رسیدگی به این پرونده خواهد شد. دادستان مشهد همچنین به مدیران و کارکنان این موسسه و دیگر موسسات به اصطلاح مالی و اعتباری توصیه کرد از رفتارهای خشن و غیر اخلاقی در برخورد با سپرده گذاران خودداری کنند و شیوه های رفتاری خود را برای پاسخ گویی به ارباب رجوع اصلاح نمایند.
وی گفت: مدعی العموم همه تلاش خود را برای حفظ حقوق سپرده گذاران و جلوگیری از تضییع حق آنان به کار می گیرد.

توصیه به دیگر موسسات به اصطلاح مالی و اعتباری:
قاضی غلامعلی صادقی در ادامه به دیگر موسسات به اصطلاح مالی و اعتباری توصیه کرد، با توجه به بروز مشکلات و گلایه های موجود در نحوه پرداخت وجوه سپرده گذاران، مدیران و کارکنان این گونه موسسات باید به اصلاح رفتار خود بپردازند و پاسخ مناسبی به ارباب رجوع بدهند. در غیر این صورت دادسرا به این پرونده ها ورود می کند تا حقی از شهروندان تضییع نشود.
تاکید رئیس قوه قضائیه:
این مقام قضایی همچنین به تاکیدات ویژه رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: آیت ا… آملی لاریجانی تاکید دارند که هر چه سریع تر ماجرای موسسات مالی و اعتباری و به ویژه موسسه میزان از سوی دادسرا پیگیری شود تا مردم به حق و حقوق خود برسند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *