سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶ قبل از ظهر به وقت تهران

درخواست آیت‌ الله مکارم برای قطع یارانه‌ ها

آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: روزی نیست که از سوی مردم برای من نامه نیاید و از سود بانک‎ ها شکایت نداشته باشند، باید جلو این بانک ‎های افسار گسیخته گرفته شود.

http://safiranabootaleb.ir/wp-content/uploads/2014/10/20151228162105394.jpg

به گزارش ایرنا این مرجع تقلید در جمع زائران حرم مطهر رضوی افزود: در خارج از کشور سود بانکی یک یا ۲ درصدد است و همین امر چرخ صنعت را در آنجا می‎ چرخاند.

وی گفت: اگر تورم هفت درصد است سود بانکی هم باید زیر ۱۰ درصد باشد، تا ورشکستگی در کشور زیاد نشود.

وی اظهار کرد: رفع معضل بیکاری یک عمل صالح است که جوانان، سرمایه ‎داران و دولت باید آن را در کشور حل کنند، جوان ما تا وقتی کار نداشته باشد قادر به ازدواج نخواهد بود.

این مرجع تقلید ایجاد کار برای بیکاران را عملی ارزشمند خواند و گفت: خیلی از انحرافات و فسادها به خاطر بیکاری است، برای درمان بیکاری سه رکن لازم است که اولین آن «همت خودِ جوانان» است.

آیت الله مکارم‎شیرازی ادامه داد: رکن دوم از بین بردن بیکاری «عدم سرمایه‎گذاری در خارج از کشور» است، برخی از سرمایه‎داران همه سرمایه خویش را در بانک‎های خارجی گذاشته‎اند تا از سودش بهرمند شوند، قرآن در آیات متعدد این کار را مذمت کرده و آنها را به عذاب عظیم و آتش سنگین جهنم وعده داده است.

این استاد و مفسر قرآن کریم، «دولت» را سومین رکن حل معضل بیکاری معرفی کرد و گفت: دولت برای حل بیکاری باید هزینه زیاد خودش را کاسته و در گام بعدی یارانه‎های مردم ثروتمند را قطع کند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: بنده بارها به مسئولان گفته‎ ام، مشکل این یارانه را حل کنید، بیش از نیمی از مردم احتیاج واقعی به یارانه ندارند.

وی تاکید کرد: قطع یارانه ‎ها عزم، جزم و اراده سنگین می‎خواهد البته هزینه هم دارد ولی باید پرداخت شود، زیرا قطع یارانه‎ها باعث رونق اقتصاد کشور می‎شود.

وی گفت: گام بعدی دولت باید جلوگیری از قاچاق باشد، وقتی تعداد زیادی کامیون کالای قاچاق وارد کشور می‎کند یقینا دستگاه‎های تولیدی ما خواهد خوابید.

وی اصلاح اختلافات و ایجاد دوستی بین دیگران را از دیگر اعمال صالح برشمرد و گفت: بزرگترها سعی کنند این اختلافات زوج‎های جوان را با گفتار خودشان از بین ببرند و بین آنها مودت و دوستی را بیشتر کنند.

وی مبارزه با فسادهای فضای مجازی را از دیگر اعمال صالح ذکر کرد و گفت: فساد فضای مجازی معضل بزرگ جامعه است، خیلی از طلاق‎ها، دزدی‎ها و انحرافات جامعه به‎خاطر عدم استفاده صحیح از فضای مجازی است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: البته راه اصلاح فضای مجازی فیلتر کردن نیست، گاهی اوقات سرنوشت یک جوان با موبایل تغییر می ‎کند، خدمات فضای مجازی باید بر اساس سن افراد ارائه شود.

وی رسیدگی به مناطق زلزله‎زده را از دیگر کارهای خیر معرفی و عنوان کرد: نباید رسیدگی به زلزله‎زدگان فقط خلاصه به روزهای اول باشد، نباید آنها فراموش شوند، دولت و خیرین باید کمک کنند تا مشکلات آنها برطرف شود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: برای حل مشکلات زلزله‎زدگان و دیگر اقشار آسیب‎دیده، کار فردی جواب نمی‎دهد بلکه مردم باید با هم متحد شوند و گروه‎هایی را تشکیل دهند و مشکلات را برطرف کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *