چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹ قبل از ظهر به وقت تهران

دختر ۱۸ ساله با یک ضربه چاقو پسر مورد علاقه اش از پای در آورد + عکس

  به دنبال شکسته شدن حکم تبرئه دختر ۱۸ ساله از قتل شبه عمد پسر مورد علاقه اش وی امروزبرای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد و توانست رضایت اولیای دم را جلب کند.

%postname%

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این پرونده از  شامگاه هفدهم  مردادماه۹۳ به دنبال کشته شدن مرد ۳۲ساله ای  به نام علیرضا در خانه ای در بلوار فردوس در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۳شهرزیبا قرار گرفت.

 شواهد نشان می داد این مرد و دختر مورد علاقه اش به نام مهسان در خانه یکی از دوستانشان میهمان بودند که بین آنها درگیری رخ داد و دختر جوان پس از مجروح کردن علیرضا به مکان نامعلومی گریخت. جنازه به پزشکی قانونی منتقل و علت مرگ جراحت شدید و پارگی عروق  دست اعلام شد.

۱۹ روز از این ماجرا گذشته بود که تلاش پلیس برای ردیابی دختر جوان نتیجه داد و وی در غرب کشور بازداشت شد.

مهسان  گفت:من و علیرضا به خانه دوست مشترکمان سولماز رفته بودیم تا در اسباب کشی به او کمک کنیم. بعد از پایان کار علیرضا برای خرید از خانه بیرون رفت.  من و سولماز که هر دو به شیشه معتاد بودیم مشغول کشیدن شیشه شدیم. وقتی علیرضا به خانه برگشت من تحت تاثیر مصرف شیشه بودم و حال طبیعی نداشتم که با علیرضا درگیر شدم. من به او گفتم می خواهم ارتباطم را با او تمام کنم اما عصبانی شد. من هم با کارد آشپزخانه یک ضربه به دست او زدم.

به دنبال اعتراف های دختر جوان وی در دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و گفت: چون قبلا بارها با علیرضا درگیر شده و از سوی او کتک خورده بودم از او می ترسیدم. حتی او یکبار بینی ام را شکسته بود  که از او شکایت کردم. آن روز وقتی بار دیگر با هم درگیر شدیم کنترل اعصابم را از دست دادم و با چاقو یک ضربه به دستش زدم. اما من واقعا قصد کشتن او را نداشتم و حتی فکر نمی کردم ضربه ای که به دست او زده ام بتواند منجر به مرگش شود.

 در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به اینکه ضربه وارد شده به دست قربانی نوعا کشنده نبوده مهسان را از قتل عمد تبرئه و وی را به جرم قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کرد. این حکم اما در دیوان عالی کشور تایید نشد و رسیدگی به پرونده از سر گرفته شد.

در جلسه رسیدگی به این ماجرا که امروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخوسات را خواند. سپس  اولیای دم درجایگاه ویژه ایستادند و اعلام  کردند با دریافت دیه ازخونخواهی گذشت می کنند. به این ترتیب مهسان از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد.

دختر جوان در حالی که اشک می ریخت گفت: ۱۲ ساله بودم که برای اولین بار مصرف مواد مخدر را تجربه کردم. چند سال بعد متوجه شدم به دام اعتیاد افتاده ام. زندگی ام تباه شده  وهمه فکرم تهیه  پول مواد مخدر بود  که با علیرضا اشنا شدم. من به او علاقمند بودم و انگیزه ای برای کشتن او نداشتم. من فقط برای ترساندن او ضربه ای با چاقو به دستش زدم اما ضربه موجب مرگ او شد. من حالا شرمنده خانواده او هستم. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم به ۴ سال و ۴ ماه زندان محکوم کردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *