چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ قبل از ظهر به وقت تهران

بیوگرافی و عکس های دیدنی داریوش ارجمند و همسرش فرشته یغمایی

داریوش ارجمند بازیگر ۷۳ ساله سینما و تلوزیون کشورمان است. وی فرزند تیمسار ارجمند، برادر کوچک‌تر انوشیروان ارجمند بازیگر، عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند، و پدر امیریل ارجمند است.

تصویر بالا داریوش ارجمند را در کنار  همسرش فرشته یغمایی نشان می دهد

 

بیوگرافی داریوش ارجمند

استاد داریوش ارجمند متولد ۴ ام مرداد ماه سال ۱۳۲۳ در مشهد می باشد، اما اصالت او به گفته خودش به شهر بیرجند در خراسان جنوبی بازمی‌گردد.

سه برادر و دو خواهر دارد، فرزند دوم خانواده و برادر کوچکتر مرحوم انوشیروان ارجمند از بازیگران فقید سینما و تلویزیون است، داریوش ارجمند عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند است.

وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته کارشناسی تاریخ و جامعه‌شناسی سپری نمود.

دکتر علی شریعتی یکی از استادان او در آن برهه بود. وی سپس برای ادامه تحصیل رهسپار پاریس شد. در پاریس مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما را از دانشگاه سوربن دریافت کرد.

وی به همراه مهرداد تدین از مؤسسین سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه ۱۳۴۰ است.

داریوش ارجمند و همسرش

 

ازدواج داریوش ارجمند

داریوش ارجمند با خانم فرشته یغمایی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو فرزند پسر بنام های امیرسام و امیریل و یک فرزند دختر بنام یلدا می باشد.

استاد در خصوص نحوه ازدواج خود می گوید : «سال اول که در دانشگاه مشهد قبول شدم در کلاس آقای دکتر علی شریعتی دخترخانمی را دیدم که در همان نگاه اول از او خوشم آمد چهارسال در آن دانشگاه درس خواندیم و من همیشه به آن خانم علاقه‌مند بودم، بی‌ آن که حرفی بین ما ردوبدل شود، سال چهارم پس از اتمام امتحانات من در حیاط دانشگاه منتظر ایشان ایستادم تا از پله‌ ها پایین بیاید، او آمد. با هم سلام و علیک کردیم و چندقدم بیرون از دانشگاه راه رفتیم.»

به من گفت : آقای ارجمند با من کجا می‌ آیید ؟ گفتم : می‌ خواهم شما را به منزل برسانم او متعجب گفت : صورت خوشی ندارد بقیه ما را می‌ بینند و من پاسخ دادم هیچ اشکالی ندارد هرکس ما را با هم دید شما اسمش را بگویید تا من برایش کارت دعوت عروسی بفرستم و این‌ گونه من از ایشان خواستگاری کردم دوسه شب بعد به همراه والدین به منزل ایشان رفتیم و خیلی ساده مراسم را برگزار کردیم

وی در خصوص فرزندانش می گوید : «پسر کوچکم امیرسام شاگرد اول دانشگاه سلطنتی انگلیس در رشته سینما است، پیش از رفتن در ایران بازی هم می‌ کرد اما پسر بزرگم امیریل در ایران ماند و کار بازیگری را پیگیری کرد، دخترم بعد از تحصیل در مالزی به ایران آمده و دکتر دندانپزشک است اما نقاشی می‌ کند، الان هم معلم زبان انگلیسی است و همانجا با یک بسکتبالیست ایرانی الاصل ازدواج کرد»

داریوش ارجمند و همسرش

فعالیت هنری

علاوه بر بازیگری و کارگردانی در تئاتر مشهد به ساخت فیلم‌های کوتاه ۸ میلی‌متری هم می‌پردازد که مهم‌ترین آن‌ها فیلم هیس می‌باشد. کارگردانی فیلم «گفت به زیر سلطه من آیید» نوشته علی پزشکی، اولین تجربهٔ سینمایی او در قطع ۱۶م. م. است.

وی با بازی در فیلم ناخدا خورشید ساخته ناصر تقوایی به سینما آمد و در سال ۱۳۶۵ با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد. وی در دهه ۶۰ در سه فیلم کشتی آنجلیکا، پرده آخر و جستجوگر به ایفای نقش پرداخت. ارجمند در دهه ۷۰ گزیده کار شد و در سه فیلم آدم‌برفی، اعتراض و سگ‌کشی بازی کرد. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم سگ‌کشی از نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

داریوش ارجمند در سالیان اخیر با ایفای نقش موثر خود در مجموعه تلویزیونی ستایش مورد تحسین قرار گرفته‌است. این مجموعه که به خوبی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته، در سه فصل تهیه و از شبکه سه سیما پخش شده‌است.

داریوش ارجمند و همسرش

سینما و تلویزیون

روز بلوا (۱۳۹۸)
چراغ‌های ناتمام (۱۳۹۵)
ماهورا (۱۳۹۵)
اینجا شهر دیگری است (۱۳۹۰)
پایان‌نامه (حضور افتخاری)(۱۳۹۰)
بدون اجازه (۱۳۸۹)
گزارش یک جشن (۱۳۸۹)
راه آبی ابریشم (۱۳۸۹)
شکلات داغ (۱۳۸۸)
تردید (۱۳۸۷)
میزاک (۱۳۸۷)
استخوونای بابام (۱۳۸۶)
رئیس (۱۳۸۵)
قاعده بازی (۱۳۸۵)
از دوردست (۱۳۸۴)
شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴)
ازدواج به سبک ایرانی (۱۳۸۳)
تب (۱۳۸۲)
سگ‌کشی (۱۳۷۹)
مسافر ری (۱۳۷۹)
اعتراض (۱۳۷۸)
افسانه پوپک طلائی (۱۳۷۷)
شور زندگی (۱۳۷۷)
قاعدهٔ بازی (۱۳۷۶)
هفت سنگ (۱۳۷۶)
شیخ مفید (۱۳۷۴)
فرار مرگبار (۱۳۷۴)
آدم‌برفی (۱۳۷۳)
زمین آسمانی (۱۳۷۳)
هبوط (۱۳۷۲)
قربانی (۱۳۷۱)
ناصرالدین شاه آکتور سینما (۱۳۷۰)
پرده آخر (۱۳۶۹)
تیغ آفتاب (۱۳۶۹)
جستجوگر (۱۳۶۸)
سفر عشق (۱۳۶۷)
کشتی آنجلیکا (۱۳۶۷)
پاییزان (۱۳۶۶)
ناخدا خورشید (۱۳۶۵)
گفت زیرسلطه من آیید (۱۳۶۲، کارگردان)

مجموعه تلویزیونی

ماه و پلنگ – ۱۳۹۵
تعبیر وارونه یک رویا – ۱۳۹۴
یه تیکه زمین – ۱۳۹۱
راز پنهان – ۱۳۹۱
ستایش (فصل اول، دوم، سوم) – ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۰
ناز و نیاز – ۱۳۹۰
پریدخت – ۱۳۸۶
چهل سرباز – ۱۳۸۶
قاب‌ های خالی – ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۵
سرزمین خاکستری – ۱۳۸۰
روزهای زندگی – ۱۳۷۸ تا ۱۳۷۷
امام علی – ۱۳۷۰

۴/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *