پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

خوراکی های مفید برای بیماران مبتلا به آرتروز

مجله انلاین دوستان : مریم سادات کاظمی: افرادی که به آرتروز یا آرتریت مبتلا هستند نباید فعالیت های جسمانی شدید انجام دهند. بهتر است تمرینات خاصی مانند یوگا یا تای چی برای تقویت استخوان ها در نظر بگیرند.

IMG09293362 آرتروز بیماری است که امروزه بسیاری از افراد را درگیر کرده است. در این صورت ناتوانی شدیدی در تحرک همراه با درد شدید در مفاصل بیمار را رنج می دهد. باید توجه داشت که این بیماری با تاثیر بر احساس و حرکت مفاصل مانع از عملکرد طبیعی آنها می شود. به همین دلیل توصیه می شود تشخیص دقیق صورت گیرد. نخستین نکته رعایت درمان مناسب همراه با شیوه های طبیعی است تا وضعیت سلامت عمومی و بیماری تسکین یابد.

تمرینات درمانی آرتروز

اکثر متخصصان آرتروز بر این مسئله اتفاق نظر دارند که فعالیت جسمانی برای بهبود این بیماری بسیار مفید است. این تمرینات و حرکات باید طوری باشد که مفاصل را به تحرک وا دارد و ماهیچه ها را تقویت کند چرا که طی بیماری چنین توانایی به طور قابل توجه کاهش می یابد.

از بین ورزش های توصیه شده می توان به یوگا و تای چی اشاره کرد. این حرکات به حفظ حرکات مفاصل و ماهیچه ها کمک زیادی می کند، موجب تقویت استخوان ها می شود و از خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز پیشگیری می کند. مزیت دیگر چنین ورزش هایی حفظ روحیه عالی و دوری از افسردگی ناشی از بیماری است.

خوراکی های مفید برای بیماران مبتلا به آرتروز

بیماران مبتلا به آرتروز باید برنامه غذایی را دنبال کنند که به احساس بهتر آنها کمک کند و در عین حال دردهای روزانه را کاهش دهد. از بین خوراکی مفید می توان موارد زیر را توصیه کرد:

روغن ماهی

این ما ده برای کاهش التهابات بسیار مناسب است و امروزه به شکل کپسول در بازار به فروش می رسد. توصیه می شود روزانه دو عدد از این قرص ها، صبح و بعد از ظهر میل گردد. بسیاری از بیمارانی که از این دارو استفاده کرده اند تاثیر مثبت آن را تایید می کنند.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ را باید ضدالتهاب های عالی دانست که به علاوه برای حفظ سلامت قلب و مقابله با چربی خون نیز مفید هستند. این چربی ها برای بیماران مبتلا به کلسترول، تری گلیسرید و ناراحتی های قلبی نیز توصیه می شود. ماهی های تن، ساردین و آزاد بهترین منابع امگا ۳ هستند.

اسید گاما- لینولئیک

این اسید در اسانس گل گاو زبان و دانه های انگور فرنگی وجود دارد و در کاهش التهاب آرتروز و خشکی ناشی از آن مؤثر خواهد بود.

ادویه ها

زردچوبه و زنجبیل به عنوان ضدالتهاب های عالی شناخته شده اند و به نظر می رسد برای مقابله با آرتروز بسیار مفید خواهند بود. این ادویه ها همچنین برای تقویت سیستم ایمنی نیز توصیه می شوند. البته باید به اندازه مناسب مصرف گردد تا از خطر سوء هاضمه پیشگیری شود.

در نهایت توصیه می شود که این روش ها مورد توجه قرار گیرد تا بهتر با بیماری مقابله شود. از فعالیت بدنی نیز نباید غفلت کرد زیرا وضعیت عمومی بدن را بهبود می بخشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *