پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

حمله شیمیایی داعش به پیشمرگ‌های کرد

تعدادی از نیروهای پیشمرگ در اثر حمله شیمیایی شب گذشته گروه تروریستی داعش در نزدیکی روستای البشیر واقع در جنوب کرکوک مصدوم شدند.

منابع کرد اعلام کردند که تعدادی از نیروهای پیشمرگ در اثر حمله شیمیایی شب گذشته گروه تروریستی داعش در نزدیکی روستای البشیر واقع در جنوب کرکوک مصدوم شدند.

به گزارش الیوم السابع، منابع کرد گفته اند احتمالا از گاز کلر در این حمله تروریست های داعش به نیروهای کرد استفاده شده و تعدادی از این نیروها دچار حالت خفگی و به بیمارستان کرکوک منتقل شده اند.

روز یکشنبه گذشته نیروهای الحشد الشعبی با حمایت کردها موفق به بازپس گیری البشیر از قبضه تروریست های تکفیری داعش شدند.
این روستا پیشتر نیز هدف حملات شیمیایی داعش قرار گرفته بود.

منابع عراقی دوشنبه هفته پیش اعلام کردند گروهک تروریستی داعش روستای بشیر در جنوب کرکوک را هدف حمله شیمیایی قرار داده است.

به گزارش منابع نظامی عراق، گروهک تروریستی داعش در این حمله موشکی از گازهای شیمیای کلر و خردل استفاده کرده است. در این حمله شیمیایی شماری از نیروهای پیشمرگ کرد و ترکمن مصدوم شده اند.

رئیس سازمان منع سلاح های شیمیایی دیده بان جهانی روز سه شنبه اعلام کرد : نشانه های به شدت نگران کننده ای در این مورد وجود دارد که گروه داعش در حال تولید سلاح های شیمیایی بوده و ممکن است از این سلاح ها پیشتر در عراق و سوریه استفاده کرده باشد.

عملیات آزادسازی روستای بشیر ۱۰ روز پیش از دو محور با مشارکت تشکیلات مردمی الحشد الشعبی و نیروهای پیشمرگ و اهالی ترکمن آغاز شد.

عراق از ۱۹ خرداد سال ۱۳۹۳شمسی تاکنون٬ با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروه تروریستی داعش مواجه بوده است.

این گروه تروریستی طی این مدت مرتکب جنایت های بی شماری شده است.

نیروهای مردمی و ارتش عراق طی چند ماه اخیر موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *