پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

جوش های صورت همیشه مضر نیستند!

گروهی از دانشمندان سوئدی بعد از تحقیقات بسیار به این تنیجه رسیدند که باکتریهای شایع پوستی می‌تواند پوست را در برابر بعضی از بیماری‌ ها حفاظت کنند.

آکنه های پوستی همیشه مضر نیست!

محققان سوئدی می‌گویند باکتری شایع پوستی می‌تواند پوست را در برابر بعضی بیماری‌ها حفاظت کند

به گزارش  پایگاه خبری ساینس‌دیلی، محققان دریافتند که باکتری “پروپیونی باکتریوم آکنه” پروتئینی موسوم به “RoxP” را ترشح می‌کند که پوست را در مقابل باکتری‌هایی که در بروز اختلالات پوستی سهیم هستند، محافظت می‌کند.

به طور خاص، “RoxP” پوست را در مقابل آسیب سلولی استرس اکسیدانیو ناشی از باکتری‌های اکسیژن فعال محافظت می‌کند.

 

باورها بر این می‌رود که استرس اکسیداتیو در بروز بیمارهایی نظیر اگزما، پسوریازیس و سرطان پوستی نقش دارد. براساس این گزارش، قدرت محافظتی این پروتئین نظیر ویتامین سی و ای می‌باشد.
این پروتئین برای بقای باکتری‌های روی پوست ما مهم است. باکتری‌ها در واقع با ترشح این پروتئین هم بقای خود را تضمین می‌کنند و هم سلامت پوست ما.
نامگذاری “باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه” به این علت است که برای نخستین بار در یک فرد مبتلا به آکنه کشف شد اما هنوز مشخص نیست که آیا این باکتری قطعا باعث به وجود آمدن آکنه می‌شود یا خیر./باشگاه خبرنگاران

 

 به گفته محققان اگر نتایج مورد تایید نهایی قرا بگیرد، می‌توان از این پروتئین برای فرآورده‌های ضد آفتاب و حتی درمان پسوریازیس و درماتیت اتوپیک بهره برد.

 

این پژوهش در مجله “Scientific Reports” منتشر شده است.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *