پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

جزئیات جنایات خرچنگ‌ های سیاه

دو مرد شیطان‌صفت معروف به خرچنگ‌های سیاه که در پوشش مسافربر و مامور پلیس، زنان را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، به تشریح نحوه ربودن شش زن و آزار تعدادی از آنها پرداختند. با دستور دادستان مشهد به این پرونده به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اواسط اردیبهشت امسال و به‌دنبال شکایت‌های مشابه در کلانتری‌های مشهد آغاز شد. بررسی شکایت‌ها نشان می‌داد دو مرد پراید سوار زنان جوان را در پوشش مسافربر سوار کرده و با تهدید شوکر و چاقو اموالشان را سرقت می‌کنند.

 

پراید سفید با تابلوی تاکسی تلفنی و دو سرنشین جوان، مشخصاتی بود که تمام مالباختگان به آن اشاره می‌کردند. با توجه به افزایش شکایت ها، پرونده در پلیس آگاهی خراسان رضوی تجمیع شد و ماموران به صورت متمرکز به آن رسیدگی کردند.

 

کارآگاهان با بررسی پرونده‌ها احتمال دادند که دو مرد مسافربر قربانیان را مورد آزار و اذیت هم قرار داده اند که زنان برای حفظ آبرو به آن اشاره نکرده‌اند.

 

با تحقیق از شاکیان این احتمال تائید شد و برخی زنان مدعی شدند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. با افشای این موضوع با دستور دادستان مشهد روند رسیدگی به پرونده سرعت گرفت و در کمتر از پنج روز ماموران ردپای پسر ۲۰ ساله‌ای را در این پرونده به دست آوردند. با تحقیقات نامحسوس مشخص شد این متهم با مرد ۲۶ ساله‌ای دوست است که این مرد پراید سفیدی دارد.

 

از سوی دیگر شاکیان با مشاهده عکس دو مظنون پرونده، آنها را به عنوان عاملان آدم‌ربایی و آزار و اذیت معرفی کردند. ماموران با دستور قاضی حیدری که به صورت ویژه به این پرونده رسیدگی می‌کند دو متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث, خرچنگ‌های سیاه

 

متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند، اما پس از مواجهه با شاکیان لب به اعتراف گشوده و به ربودن شش زن در مدت ۴۰ روز اعتراف کردند.

 

متهمان مدعی شدند، پس از ربودن زنان سر آنها را به زیر صندلی برده و با تهدید شوکر و قمه مانع مقاومت طعمه‌های خود می‌شدند. بعد همه زنان را به دو منطقه باغچه و گل‌مکان در حاشیه مشهد برده و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

 

در جریان تحقیقات از شاکیان هم مشخص شد، دو پسر شرور خود را مامور پلیس معرفی کرده و مدعی شده بودند که در صورت شکایت قربانیان، پرونده برای رسیدگی در اختیار خودشان قرار می‌گیرد.

 

رسیدگی محرمانه است

قاضی حسن حیدری که رسیدگی قضایی به این پرونده را به عهده دارد نیز درباره آن گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع این پرونده با سرعت و دقت در حال رسیدگی است و همه جوانب این پرونده در نظر گرفته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: شاکیان بدانند که هویت، اظهارات و همه اسناد و مدارک آنان محرمانه است و هیچ‌کس به این موارد دسترسی نخواهد داشت.

 

شگرد مجرمان

سرهنگ حمید رزمخواه، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: شاکیان در ابتدا موضوع آزار و اذیت را مطرح نکرده بودند که این موضوع باعث شد روند رسیدگی به پرونده کمی زمانبر شود. پس از افشای تعرض به قربانیان، تحقیقات گسترده‌ای آغاز شد و متهمان پنج روزه شناسایی و دستگیر شدند.

 

وی درباره شگرد مجرمان گفت: متهمان برای فریب طعمه‌های خود از تابلوی تاکسی تلفنی استفاده می‌کردند. یکی از متهمان راننده بود و متهم دوم به دو روش زنان را ربوده و از مقاومت آنها جلوگیری می‌کرد. گاهی یکی از متهمان به عنوان مسافر روی صندلی جلو می‌نشست و طعمه مجبور بود بر روی صندلی عقب بنشیند. پس از طی مسافتی، او با پرداخت کرایه پیاده می‌شد و سریع روی صندلی عقب می‌نشست و با تهدید و زور، سر زنان را به زیر صندلی می‌برد. در روشی دیگر، روی صندلی عقب کارتن و وسایل می‌گذاشتند و متهم دوم کنار آنها می‌نشست. زنان هم مجبور بودند روی صندلی جلو بنشینند. در محلی خلوت نفر پشت سری، با حمله به زنان سر آنها را به زیر صندلی می‌برد و با تهدید آنها را مجبور به سکوت می‌کرد.

 

سرهنگ رزمخواه تاکید کرد: سه نفر که باغ‌های خود را در اختیار دو متهم اصلی قرار داده بودند نیز دستگیر شدند.

 

هشدار پلیس

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با هشدار به شهروندان بخصوص زنان و دختران گفت: هموطنان بویژه بانوان در ساعات پایانی شب برای تردد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنند. از سوار شدن به خودروهای شیشه دودی و دارای پلاک مخدوش خودداری کنند. در صورتی که به راننده یا سرنشینان مشکوک شدند، پلاک خودرو و مشخصات سرنشینان را به خاطر بسپارند. زنان و دختران از پوشیدن لباس‌هایی که جلب توجه می‌کند، خودداری کنند. همچنین طلا و جواهرات با خود حمل نکنند . از گرفتن نوشیدنی و موادخوراکی از رانندگان یا دیگر سرنشینان خودرو خودداری کنند.

 

سرهنگ رزمخواه به مجرمان هم هشدار داد: جرایم خشن و اقدامات مجرمان که امنیت شهروندان را سلب کند، خط قرمز پلیس است و به این پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی می‌شود. پس از دستگیری مجرمان، دستگاه قضایی خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و با سلب کنندگان امنیت شهروندان برخورد قاطعی صورت می‌گیرد. در این زمینه برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش را در دستور کار قرار دادیم.

 

قربانیان چه گفتند؟

دو مرد شیطان صفت در حالی شش زن را ربوده و تعدادی از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند که وقتی با التماس‌های زنان روبه‌رو می‌شدند، آنها را مورد تمسخر قرار می‌دادند.

 

توهین به مقدسات

یکی از زنان درباره جنایت‌های سیاه دو مرد شرور گفت: با دیدن تابلوی آژانس به راننده اعتماد کردم و سوار شدم، اما بعد از حدود صد متر، سرنشین دیگر خودرو با زور و تهدید سر مرا به زیر صندلی برد. وقتی مقاومت کردم مدعی شد فقط قصد سرقت دارند. آنها به سمت بیرون شهر رفته و بعد وارد باغی شدند. به سمت من حمله کردند تا مرا مورد آزار و اذیت قرار دهند که با گریه و التماس از آنها خواستم به خاطر امام حسین(ع) به من رحم کنند، اما آنها به مقدسات هم بی‌احترامی کرده و مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

 

از ماشین به بیرون پریدم

یکی دیگر از قربانیان گفت: وقتی سر نشین خودرو سرم را به زیر صندلی برد، خیلی تلاش کردم تا خودم را نجات دهم. او با شوکر مرا تهدید کرد.سپس با فردی تماس گرفت تا مرا به باغ او ببرد، اما مثل این‌که آن فرد مخالفت کرد. به همین دلیل داخل ماشین شروع به آزار من کرد که در یک لحظه در ماشین را بازکردم و خودم را به بیرون پرت کردم. عابران به کمکم آمدند و مجرمان فرار کردند.

 

کاری می‌کنیم شوهرت طلاقت دهد

دو مرد متجاوز و همدستانشان هیچ توجه‌ای به التماس طعمه‌های خود نداشتند و یکی از قربانیان می‌گوید: به متهمان گفتم من شوهر دارم، رحم کنید، اما یکی از آنها گفت کاری می‌کنم که شوهرت طلاقت بدهد. او به التماس‌های من می‌خندید.

 

شاکیان که تصور نمی‌کردند، مجرمان با اقدامات قضایی و پلیسی به این زودی دستگیر شوند، در انتظار محاکمه و مجازات هستند.

 

زنان به تابلوی آژانس اعتماد می‌کردند

ابراهیم، سرکرده باند است که ۲۶ سال دارد. او عقد کرده و قرار بود بزودی مراسم عروسی را برگزار کند. او در حالی منکر آزار زنان می‌شود که قربانیان او را شناسایی کرده و همدستانش به آزار زنان توسط او اعتراف کرده‌اند. ابراهیم در گفت‌وگویی با خبرنگار صداوسیما به تشریح جنایت‌های سیاه خود پرداخت.

 

متاهلی؟

بله. قرار بود چند وقت دیگر ازدواج کنم.

 

چند وقت بود این کار را می‌کردید؟

حدود یک ماه.

 

چرا زنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادی؟

من فقط سرقت می‌کردم.

 

اگر کسی این ‌کار را با خانواده خودت می‌کرد، چه کار می‌کردی؟

(گریه متهم)

 

تابلوی آژانس را از کجا آورده بودی؟

دو سال قبل، یک ماه رفتم آژانس و تابلو مربوط به آن زمان است.

 

چرا از تابلو استفاده می‌کردید؟

این‌طوری زنان بهتر به ما اعتماد می‌کردند.

 

زنان را پس از ربودن کجا می‌بردید؟

به باغ دوستانم در بیرون از شهر.

 

پشیمانی؟

(متهم با گریه): قصد من فقط سرقت بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *