پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴ بعد از ظهر به وقت تهران

جزئیات جدید از تجاوز پلیس سعودی به نوجوانان ایرانی

مجله انلاین دوستان :  در پی انتشار خبر تجاوز ماموران عربستانی فرودگاه جده به دو زائر نوجوان حرم امن الهی، خبرگزاری مهر در اقدامی عجیب و معنادار اقدام به تکذیب این فاجعه کرد.

www.dustaan.com-تجاوز-شرطه-سعودی-۲-نوجوان-ایرانیدر همین زمینه برای روشن تر شدن ابعاد فاجعه رخ داده در فرودگاه جده، به گفت و گو با اعضای خانواده و پدر دو قربانی، دو نفر از پزشکان حاضر در کاروان و یکی از مدیران کاروان پرداخته است.

عضو خانواده قربانی اول: اگر تکذیب کنند، فیلم ها را در اختیار دانشجویان انقلابی قرار می دهیم
یکی از اعضای خانواده قربانی اول درباره جزئیات این فاجعه در تماس با دولت بهار می گوید: «کاروان ما قرار بود ساعت ۱ بامداد هشتم فروردین ماه از فرودگاه جده به سوی تهران پرواز کند، در هنگام بازرسی، ماموران سعودی دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیشتر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند. شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می دهد و به فارسی به او می گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می دهد. سپس قربانی اول را به بیرون می فرستند اما وی به دلیل و حشت زدگی و حیرت شدید هیچ چیزی به خانواده و مسئولین کاروان نمی گوید. در این حین شرطه های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می کنند و سپس او را به خارج از اتاق می فرستند. قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسئولین کاروان می گوید، با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت از سوار شدن به هواپیما خودداری می کند.»
عضو خانواده قربانی اول می افزاید: «با تماس مدیر کاروان، مسئولان کنسول گری جمهوری اسلامی و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در محل حاضر می شوند، پزشکی قانونی در محل به بررسی وضعیت دو قربانی می پردازد و جنایت صورت گرفته را تایید می کند.»
وی درباره پیگیری مسئولان ایرانی برای مجازات عاملان این عمل شنیع می گوید: «روز گذشته یکی از مسئولان کنسول گری ایران در جده در تماس با بنده گفت که ۲ شرطه عربستانی در حال حاضر در بازداشت قرار دارند، اما از مسئولان سازمان حج و زیارت هیچ پیگیری و کمکی تا کنون مشاهده نکرده ایم، دیروز هم از این سازمان پیگیری کردیم اما چیزی برای گفتن نداشتند.»
عضو خانواده قربانی اول در شرایطی که بغض شدید مانع از سخن گفتنش می شود، می افزاید: «این بچه ها بعد از این اتفاق نمی دانستند چه باید بگویند، شرایط روحی شان بسیار وخیم است و حیثیتشان خدشه دار شده است، از شما خواهش می کنم نامی از کسی نبرید و از آبروی این بچه ها حراست کنید، من فقط به مسئولین می گویم غیرت داشته باشد، فکر کنید این دو نوجوان فرزندان خودتان هستند.»
وی با انتقاد شدید از تلاش یک خبرگزاری دولتی برای تکذیب جنایت رخ داده در فرودگاه جده، خاطرنشان کرد: «این جنایت رخ داده و قربانیان حی و حاضرند و پزشکی قانونی نیز در محل این مساله را تایید کرده است. مگر مورد تجاوز قرار گرفتن مایه افتخار و سربلندی است که قربانیان به دروغ آن را منتشر کنند و جار بزنند؟ خبرگزاری مهر چه چیزی را تکذیب می کند؟ من در اخبار دیدم که دانشجویان ایرانی در اعتراض به جنایات رژیم سعودی در حمله به یمن، روز سه شنبه در برابر سفارت عربستان تجمع می کنند. اگر آقایان اصرار به تکذیب این جنایت داشته باشند، فیلم هایی را که خانواده قربانیان به صورت مخفیانه از اتفاقات پس از این جنایت، از جمله حضور پزشکی قانونی و سخنان خلبان پرواز و اتفاقات رخ داده در فرودگاه و … تهیه کرده اند، در اختیار دانشجویان انقلابی قرار خواهم داد.»
پدر قربانی اول: این اتفاق، تجاوز یک دولت به دولت دیگر بود
پدر قربانی اول که جانباز دفاع مقدس است، نیز به خبرنگار دولت بهار می گوید: «مگر جایی امن تر از حرم امن الهی هم داریم؟ ما به آنتالیا نمی رویم، بچه هایمان را به جاهای آنچنانی نمی بریم، بچه هایمان را بردیم به یک مکان مکان مذهبی، بردیم به ام القرای اسلام، ماموران حکومتی عربستان، بچه های ما را ربودند و جنایت کردند، ابعاد این جنایت قابل شرح نیست. عوامل حکومت آل سعود بودند که بچه های ما را ربودند، آن ها مامور اجرای قانون بودند، ما در گیت بازرسی که نمی توانیم به آن ها بگوییم بازرسی نکنید، وقتی می گویند می خواهیم بازرسی بیشتری انجام دهیم، نمی توانیم مخالفت کنیم، شما چه می دانید آن ها چه نیتی دارند، بچه هایی را که سن پایینی داشتند بردند و درب اتاق را قفل کردند…»
وی می افزاید: «من فکر می کنم این جنایت، جنایتی علیه یک شخص و یک خانواده نیست، این تجاوز یک دولت به دولت دیگر است، آن دو پست فطرت اهمیتی ندارند، حکومت سعودی باید جواب بدهد، در فرودگاه های ایران، بهترین و مودب ترین بچه های سپاه پاسداران مشغول خدمتند، در فرودگاه های ایران مگر با عربستانی ها این طور برخورد می شود، ماموران فرودگاه های ما شریف و باشخصیتند، چرا حکومت عربستان از فاسدترین عناصر بهره می گیرد؟ این ها یک نفر، دو نفر نبودند، یک تیم بودند، همه گیت بازرسی با متجاوزین همکاری کردند، همراه این بچه ها هیچ شیء مشکوکی نبود، هیچ موردی نداشتند، تا این لحظه که من با شما حرف می زنم، پسر من حتی یک بار هم تنهایی به مدرسه نرفته است، همواره از ابتدا بنده یا همسرم او را به مدرسه برده و آورده ایم، یک لحظه از خانواده جدا نبوده، ماموران حکومت عربستان بچه ما را دزدیدند و از ما جدا کردند.»
پدر قربانی اول خاطرنشان می کند: «بچه های ما به عنوان یک ایرانی مسلمان مورد تعدی قرار گرفتند، حالا مسئولان کشور ما در برابر این اتفاق می خواهند چه کار کنند؟ اولا باید این بچه ها را نجات دهیم، من نگران ایمان بچه ها هستم، من بچه ام را در شرایطی بردم به حرم امن الهی که مومن بود و با این وضع او را بازگرداندم. این بچه یک کلام به من نمی گوید، اما من می دانم در درون او چه می گذرد. من عاشق کشور و نظامم هستم، ما دوستدار رهبر عزیز انقلاب هستیم، من در دفاع مقدس با دشمن متجاوز جنگیدم تا به ناموس ایرانی تجاوز نشود. من همه مسئولان کشورمان را دوست دارم چون همه شان را خودمان انتخاب می کنیم، رفتار شرطه های عربستانی، یک دشمنی با ایرانی مسلمان بود، خواستند تحقیرمان کنند، خواستند ملت ما را تحقیر کنند، می دانید که سعودی حمله کرده است به یمن، خواستند عقده گشایی کنند، با ما مثل دشمن رفتار کردند.»
وی درباره اقدامات صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، خاطرنشان کرد: «تا امروز چیزی به ما نگفته اند، مدیر کاروان به ما گفته کنسول گری ایران در حال پیگیری است، کاش بچه های امنیتی ایران در فرودگاه بودند، کاش پیشگیری می شد از این اتفاق، من می گویم لااقل یک نفر که کاملا به زبان عربی مسلط باشد، باید در هر کاروانی حضور داشته باشد. نمی دانم چه می شود، امیداور مسئولان آن کاری را که به نفع و مصلحت این نظام مقدس و این ملت است، انجام دهند.»
پدر قربانی دوم: هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه به سراغ ما نیامده اند
پدر قربانی دوم نیز به خبرنگار دولت بهار می گوید: «بعد از این جنایت، چند تن از مسولین بعثه مقام معظم رهبری در فرودگاه حاضر شدند و ماجرا را پیگیری کردند. با کنسولگری ایران در جده تماس گرفتیم و نماینده آن در محل فرودگاه حاضر شد و در جریان تنظیم صورت جلسه ماجرا حضور داشت. نزدیک به دو هفته از این موضوع می گذرد و تا به امروز هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه برای پیگیری موضوع و روشن شدن ابعاد آن به سراغ ما نیامده اند. نماینده کنسولگری ایران در جده به من قول پیگیری داد و گفت شما دیگر پیگیر این ماجرا نباش، من شخصا موضوع را رسیدگی می کنم و نتیجه را به تو اطلاع می دهم، اما تا به امروز خبری به ما نداده اند.»
وی می افزاید: «روحانی کاروان ما به من گفت که طبق قوانین عربستان، آن دو مامور حکمشان اعدام است، به ما گفته اند که فعلا این دو شرطه زندانی هستند اما نمی دانم صحت دارد یا خیر. ما آنجا به سرکنسولگری ایران وکالت دادیم که پیگیر ماجرا باشد و امیدواریم پیگیری های لازم انجام شود و افراد خاطی مجازات شوند. ما به که مسئولین و دستگاه های عربستانی دسترسی نداریم. امید ما به مسئولین کشورمان است که آن ها نیز تا امروز خبری از پیگیری و نتیجه موضوع به ما نداده اند. به یکی از مسئولان کنسولگری ایران در جده گفتم که فکر کن این حادثه برای فرزند خودت اتفاق افتاده است، چه واکنشی نشان می دهی؟ گفتد شما خیالتان راحت باشد، تا حقتان را نگیریم عقب نشینی نمی کنیم. هنوز منتظر جواب آن ها هستیم ولی هیچ خبری نشده است.»
روایت دو شاهد عینی دیگر
دکتر «ک»، پزشک حاضر در کاروان به خبرنگار دولت بهار می گوید زوار ایرانی پس از اطلاع از این فاجعه، اقدم به اعتراض می کنند و تا روشن شدن وضعیت، سوار هواپیما نمی شوند. وی می گوید بعضی از ماموران سعودی نیز در واکنش به این اعتراضات، از اعضای کاروان عذرخواهی می کنند. دکتر «ک» خاطرنشان می کند که مجازات این عمل شنیع در عربستان اعدام است اما بعید می داند که این حکم درباره دو مامور جنایتکار اجرا شود. او خواستار پیگیری وزارت خارجه و حفاظت بهتر سازمان حج و زیارت از زوار ایرانی است.
دکتر «الف»، دیگر پزشک حاضر در کاروان نیز می گوید زائران ایرانی برای چند ساعت از سوار شدن بر هواپیما خودداری کرده اند. وی می گوید پلیس سعودی به خاطر معطل شدن زوار ایرانی از آن ها عذرخواهی کرده است! دکتر «الف» به خبرنگار دولت بهار می گوید: «تجاوز به دو نوجوان ۱۵-۱۶ ساله ضربه روحی بسیار هولناک و جبران ناپذیری است، از وزارت خارجه و و مسئولان سازمان حج و زیارت خواستار برخورد قاطع با ماموران سعودی هستیم، بدون شک مجازات این جنایت، اعدام است، این یک بی احترامی و بی حیثیتی برای همه ایران است.»
یکی از مدیران کاروان: کاش حداقل یک هفته پرواز های عمره را متوقف می کردند
یکی از مدیران کاروانی که دو نوجوان قربانی حادثه تجاوز مامورین سعودی در آن حضور داشتند، در گفت و گو با خبرنگار دولت بهار با اشاره به گزارشی که از جزئیات ماجرا تنظیم کرده است، گفت: ما گزارش خود را از این حادثه به سازمان حج و زیارت ارائه دادیم. دو پلیس سعودی بعد از این اتفاق احضار شدند و برای بررسی صحت ماجرا، به مراجع زیربط سعودی فرستاده شدند.
وی درباره پیگیری مسولین مربوطه خاطر نشان کرد: پس از این اتفاق، نماینده سازمان حج و زیارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در فرودگاه جده حضور پیدا کردند. مسئولین کنسولگری جمهوری اسلامی در شهر جده نیز وقتی که صورت جلسه این حادثه در حال تنظیم بود، حضور داشتند و الان هم پیگیر ماجرا هستند. در ضمن آن دو مامور سعودی اکنون در زندان به سر می برند. سن این دو مامور در حدود ۲۴ یا ۲۵ سال بود. اصلا چنین چیزی در گذشته سابقه نداشته که دو فرد با لباس نظامی دست به چنین کاری بزنند.
وی افزود: این حادثه برای سازمان حج نیز بسیار غیر منتظره بود. زائرینی که در آن پرواز حضور داشتند، این خبر به آن ها رسید و مطلع شدند. ما خیلی سعی کردیم که زائرین را کنترل کنیم. آنها می خواستند اعتراض کنند و فریاد بزنند، البته ما مانع شدیم.
وی درباره انتظارات از سازمان حج و زیارت در برابر چنین اتفاق تلخی گفت: بنده به عنوان یکی از مسئولان کاروان از سازمان حج و زیارت انتظار داشتم که حداقل در اعتراض به این فاجعه، یک هفته پرواز های عمره را تعطیل کنند. البته من از سیاست سازمان مطلع نیستم. شاید به خاطر دو نفر، پرواز و سفر هزاران نفر از عمره گزاران را لغو نکنند.
وی افزود: مسئول شرطه های سعودی که در تنظیم صورت جلسه حضور داشت، گفت که دین و آئین و مذهب و ملیت برای ما مهم نیست و این موضوع با جدیت پیگیری می شود و اگر ما به این نتیجه برسیم که این دونفر، این کار را انجام دادند، قطعا حکمشان اعدام است.
وی همچنین در مورد واکنش کنسولگری ایران در جده گفت: کنسولگری جده نیز هیچ واکنشی نسبت به این ماجرا نشان نداد و فقط به ما قول داد که موضوع را پیگیری می کند.
وی خاطر نشان کرد: چند نفر از نمایندگان مجلس با بنده تماس گرفتند و در مورد ماجرا توضیح خواستند که بنده هم به آن ها گفتم که من گزارش کامل را به سازمان حج و زیارت داده ام و از حراست سازمان باید پیگیری کنید. از طرف سازمان به ما گفته شده که در مورد این موضوع با هیچ کس صحبت نکنید. اگر من حرفی بزنم و چیزی بگویم، ممکن است از طرف سازمان حج و زیارت گفته شود که تو نباید این حرف را می زدی ودیگر حق نداری کاروان ببری! منتهی زائرین فهمیدند و موضوع در رسانه ها هم مطرح شد. نمایندگان مجلس هم پیگیر ماجرا هستند. ما نیز گزارش کامل را به حج و زیارت داده ایم. اگر هم نمایندگان مجلس من را برای توضیح بخواهند و حج و زیارت هم این اجازه را بدهد که جزئیات ماجرا را بگویم، قطعا این کار را خواهم کرد.
امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. الموت بر آل سعود وهابی داعشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *