پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

ثروت داعش چقدر است؟

مجله انلاین دوستان :  در گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام شده است که داعش در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه ثروتی را در اختیار دارد که حدود ۲ تریلیون دلار (دو هزار میلیارد دلار) برآورد می‌شود.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-ویستا-قطره-ایسنا-فارس-باشگاه-خبرنگاران-تسنیم-داعش

روزنامه دیلی میل انگلیس گزارشی را منتشر کرده که به بررسی دلایل بقای داعش و قدرت آن با وجود حملات هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا و روسیه می‌پردازد.
داعش مناطقی را در سوریه و عراق اشغال کرده که به اندازه مساحت کشور انگلیس است و این گروه توانسته است هشت میلیون تن را تحت سیطره خود داشته باشد و این گروه همچنین دارایی‌هایی به اندازه دو تریلیون دلار دارد.

اخبارداعش/ ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش (۴۰ ساله) به همراه تعدادی از سرکرده‌های حزب بعث این گروه را تاسیس کردند. همچنین ساختارهای سازمانی نیز توسط شخص به نام حاجی بکر، سرهنگ سابق در نیروی هوایی سوریه تدوین شد.

این گروه شامل سه دسته نیرو می‌شود: “الانصار” که نیروهایی از عراق و سوریه هستند و “المجاهدون” که افراد خارجی چه عرب یا غیر عرب هستند و “المناصرون” که حقوق می‌گیرند و به عنوان نگهبانان فعالیت می‌کنند.

در موصل و مناطق دیگر، داعش سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار دارد که ارزش آنها به دو میلیارد دلار می‌رسد که این تسلیحات متعلق به ارتش عراق است که آمریکا به این کشور داده بود که در میان این تجهیزات ۲۶ تانک و خودروهای زرهی و توپخانه و مسلسل‌های سنگین و تفنگ وجود دارد.

مردان و زنان بسیاری نه فقط از اروپا یا از ایالات متحده بلکه از روسیه، چین، ترکیه، چچن و گرجستان به داعش پیوسته‌اند و در همین حال به برخی از اروپایی‌ها دستور داده شده است تا در خانه بمانند و منتظر عملیات تروریستی در داخل کشورشان باشند.

بر اساس این گزارش، دو ماه بعد از حضور در اردوگاه‌های داعش، نیروها یک توان غیر عادی پیدا می‌کنند و نیروهایی که مقادیر زیادی مواد مخدر مصرف می‌کنند، می‌توانند حکم‌های “َشرعی” و تجاوز جنسی و کشتار را صادر کنند.

داعش برخلاف القاعده فقط به کمک‌های مالی حامیان ثروتمند بسنده نمی‌کند، چرا که ثروت داعش در سال ۲۰۱۴ به اندازه دو تریلیون برآورد شد و درآمد سالانه این گروه حدود دو میلیارد دلار برآورد شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *