پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

تصاویر/ حمله نظامی امریکا به بیمارستان قندوز

مجله انلاین دوستان :  در حمله جنگنده‌های آمریکایی به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز در شمال افغانستان دست‌کم ۵۰نفر کشته شده‌اند که ۹نفر از نیروهای این سازمان نیز در میان آنها هستند.

طبق اعلام پزشکان بدون مرز در حمله‌ای که ساعت ۲بامداد دیروز انجام شد، ۳۷نفر نیز زخمی شده‌اند که ۱۹نفر از آنها از نیروهای این سازمان خیریه پزشکی هستند. ۳۰نفر از پرسنل این سازمان پس از بمباران هوایی همچنان مفقود هستند. در زمان حمله حدود ۲۰۰نفر شامل ۱۰۰بیمار در این بیمارستان حضور داشته‌اند.
سخنگوی پزشکان بدون مرز در افغانستان به الجزیره گفته که تعدادی از بمب‌ها هم به ساختمان خوابگاه پزشکان در مجاورت بیمارستان برخورد کرده است.

ناتو که ارتش و پلیس افغانستان را در عملیات بازپس‌گیری قندوز از دست طالبان پشتیبانی می‌کند، انجام حمله هوایی از سوی نیروهای آمریکایی را تأیید کرده اما در عین حال اعلام کرده هدف حمله این بیمارستان نبوده و این اتفاق ناشی از «خسارت جانبی» در حمله جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای طالبان بوده است.

نیروهای طالبان در ساعات اولیه بامداد دوشنبه گذشته به شهر قندوز حمله کردند و تا شب تمام مناطق این شهر را تصرف کردند.

روز جمعه دولت افغانستان اعلام کرد تمام شهر آزاد شده اما طالبان این ادعا را تکذیب کرده است. بیمارستان ۱۵۰تختخوابی پزشکان بدون مرز در قندوز تنها بیمارستان منطقه است که امکانات لازم برای درمان افراد زخمی را دارد.

به گفته مسئولان بیمارستان، آنها طی روزهای اخیر بیش از ۴۰۰نفر از مجروحان درگیری‌های این شهر را مداوا کرده‌اند. عکس های اسوشیتدپرس بخش‌هایی از بیمارستان را در حالیکه کاملا سوخته و ویران شده نشان می‌دهد؛ بخش هایی از بیمارستان نیز در اثر انفجار آسیب دیده و پزشکان در آنجا مجروحان را مداوا می‌کنند.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-امریکا-حمله-سیاسی dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-امریکا-حمله-سیاسی۱ dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-امریکا-حمله-سیاسی۲ dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-امریکا-حمله-سیاسی۳

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *