پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

تشخیص ۱۴ نوع بیماری از طریق تغییرات صورت

مجله انلاین دوستان :  بسیاری از این تغییرات ممکن است در نتیجه اختلالات هورمونی، قرار گرفتن در معرض آسیب های بیرونی، استفاده از داروهای مختلف، تغذیه و عوامل دیگر بروز کند اما برخی مطالعات نشان می دهند اگر این تغییرات صورت دلیل موجهی نداشته باشند، می تواند بازتابی از وضعیت نامطلوب جسمانی باشد. اگر به رغم سیکل های قاعدگی منظم و عدم عامل زمینه ساز باز هم از جوش ها و لکه های روی صورت کلافه شده اید، وقت آن رسیده تا عوامل دیگری را ارزیابی کنید. در ادامه شما را با ۱۴ منطقه صورت که بازتاب وضعیت سلامت بدن هستند آشنا می کنیم.

 dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-تشخیص ۱۴ نوع بیماری از طریق تغییرات صورت

قسمت های ۱ و ۲ : سیستم گوارشی

اگر روی قسمت های ۱ و ۲ که روی چهره مشخص شده است، دانه ها سیاه، جوش و لکه ایجاد شد مطمئنا به این معناست که سیستم گوارشی شما به خوبی عمل نمی کند. برای مقابله با این مشکل، باید مصرف خوراکی های مضر و ناسالم  و چربی ها را کاهش دهید، از نمک دوری کنید و مقدار بیشتری آب بنوشید.

قسمت ۳: کبد

کبد اندامی است که تجمع مواد سمی در آن و مصرف مواد مضر برای سلامتی می تواند در چهره نمود پیدا کند. در این صورت باید از مصرف الکل، خوراکی های مضر، تنقلات ناسالم و لاکتوز پرهیز کرد. به جای آن مقدار بیشتری میوه ها و سبزیجات به خصوص انواع خام را میل کنید. این توصیه ای مفید برای پاکسازی کبد است.

قسمت های ۴ و ۵ : کلیه ها

آنچه موجب نازیبایی، گودی و کبودی اطراف چشم ها می شود، ممکن است به دلیل کاهش آب بدن و عملکرد نادرست کلیه ها باشد. از همین رو بسیار مهم است تا مصرف آب افزایش یابد و از نمک و خوراکی های مدر پرهیز شود.

قسمت ۶: قلب

مهم ترین بخش صورت که به دلایل مختلف تحت تاثیر جوش های سیاه و آکنه قرار می گیرد بینی است. با این حال، اگر این جوش ها ناگهان بروز کنند و به سختی از بین روند ممکن است نشانه ای از ناراحتی های قلبی باشد. برای رفع این مشکل، خوراکی های مضر مانند چربی ها، نمک و غذاهای تند را از برنامه غذایی حذف کنید. به جای آن، اسیدهای چرب امگا ۳ به خصوص انواع گیاهی را بیشتر مصرف نمایید.

قسمت های ۷ و ۸ : کلیه ها

تجمع مواد زائد، احتباس آب یا کاهش رطوبت بدن می تواند در این بخش های صورت نیز بروز کند. برای رفع این حالت، باید آب زیادی بنوشید و از نوشیدنی هایی مانند قهوه، الکل و نوشابه های گازدار پرهیز نمایید.

قسمت های ۹ و ۱۰: سیستم تنفسی

این قسمت های صورت می تواند بازتابی از بعضی انواع آلرژی های تنفسی یا ناراحتی های مزمن مانند آسم باشد. عادت نادرست سیگار کشیدن می تواند زمینه ساز ایجاد لکه و تغییرات پوستی شدید در این قسمت ها شود. اگر می خواهید با این مشکل مقابله کنید، سیگار را کنار بگذارید، مصرف خوراکی های تازه را افزایش دهید و مصرف شکر را کاهش دهید.

قسمت های ۱۱ و ۱۲ : هورمون ها

تغییرات هورمونی به خصوص در دوران سیکل های قاعدگی باعث تغییرات اساسی در این بخش ها می شود. گرچه این مشکل برای بسیاری افراد اجتناب ناپذیر است اما می توان با تغذیه صحیح، ورزش، خواب مطلوب، نوشیدن کافی آب، شستشوی مرتب پوست و پرهیز از خوراکی های تحریک کننده آن را کاهش داد.

قسمت ۱۳: معده

این بخش صورت نشان می دهد که هضم غذا به خوبی صورت نمی گیرد، روده بزرگ عملکرد صحیحی ندارد و یبوست در مواقع بسیاری فرد را آزار می دهد. توصیه می شود برای بهبود این اختلال، مصرف فیبرها که در میوه ها، سبزیجات و غلات به وفور وجود دارد را افزایش دهید.

قسمت ۱۴: استرس

اگر متوجه تغییراتی در این ناحیه شدید، ممکن است بدن شما تقاضای استراحت و زمانی برای تجدید نیرو  را داشته باشد. عدم کنترل و مدیریت صحیح استرس می تواند مشکلات متعدد جسمانی را در پی داشته باشد. برای مقابله با این مشکل، توصیه می شود روش های ریلکسیشن را در پیش بگیرید، کمی بخوابید و مقدار بیشتری آب بنوشید.
به خاطر داشته باشید که همواره باید تغییرات صورت را جدی بگیرید و در این زمینه با پزشک مشورت نمایید.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *