سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۰۵ قبل از ظهر به وقت تهران

ترامپ در برداشتن تحریم های روسیه ناتوان است

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با وجود تمایل به رفع تحریم های کشور روسیه در این زمینه ناتوان بوده و هیچ اختیاری ندارد.
http://esq.h-cdn.co/assets/17/03/768x544/gallery-1484941616-trump-tie-closer.jpg
هفته نامه روسی آرگومنتی ایفاکتی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود تمایل برای لغو تحریم های ضدروسی، ناتوان و در حال از دست دادن اختیارت خود در این زمینه است.

به گزارش ایرنا؛ آرگومنتی ایفاکتی در تازه ترین شماره خود افزوده است: کاخ سفید شرایط لغو مجازات های روسیه را اعلام کرده و به گفته معاون سخنگوی رئیس‌جمهوری آمریکا، تا زمانی که مسکو تعهدات مربوط به توقف بحران اوکراین را کامل اجرا نکند، مجازات ها ماندگار است.

در مقاله آمده است: این سخنان اندکی پس از تأیید لایحه تشدید مجازات های روسیه در سنای آمریکا بیان شد. سند از جمله مقرر می‌دارد، اشخاص حقوقی و حقیقی آمریکا حق ندارند با بانک‌های روسیه برای مدت طولانی‌تر از ۱۴ روز معامله کنند و رئیس‌جمهوری آمریکا هم از حق رفع محدودیت‌ها محروم می‌شود.

نشریه روسی در باره اینکه تحریم های جدید تا چه حد برای مسکو دردآور خواهد بود به نقل از ورونیکا کراشنیننیکُوا رئیس انستیتوی مطالعات و ابتکارات سیاست خارجی روسیه، نوشته است که در این کشور در مورد ترامپ توهم وجود داشت.

کارشناس روس ادامه داده است: اظهارنظر ترامپ در مورد امکان رفع مجازات های روسیه نیز نتیجه بی خبری از روند تصمیم گیری در آمریکا بود.

وی همچنین از بین موثرترین موارد در بسته جدید تحریم های ضدروسی آمریکا، به شدت یافتن محدودیت‌های مربوط به ساخت خطوط لوله انتقال گاز (از روسیه به اروپا) اشاره می‌کند.

از نگاه کراشنیننیکوا، مخالفان ترامپ او را در موقعیتی قرار داده‌اند که هر تصمیم گیری وی نامناسب خواهد بود و امکان رسیدن به لغو مجازات ها در شرایط کنونی (خودداری از بازپس دادن کریمه به اوکراین) برابر صفر است، هرچند تحریم های اروپایی می‌تواند رفع شود.

 

در پایان مقاله نشریه روسی نیز آمده است: دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حالی برای آینده نزدیک (نیمه دوم تیرماه) در هامبورگ آلمان پیش بینی شده که تحریم های جدید ضدروسی، موج جدید تنش در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد کرده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *