چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷ بعد از ظهر به وقت تهران

برانکو، پرسپولیس را قربانی کرد!

سید ضیاء عربشاهی هافبک سابق باشگاه پرسپولیس و پاس تهران در واکنش به حذف سرخپوشان پایتخت از جام قهرمانان آسیا گفت :   برانکو با ترکیب بدی که در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال به زمین فرستاد پرسپولیس را قربانی کرد.

http://www.nazarnews.com/wp-content/uploads/2015/10/018804870_30300.jpg

برانکو، پرسپولیس را قربانی کرد!

تیم فوتبال پرسپولیس در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان رفت و در حالی که با گل دقایق ابتدایی گادوین منشا امیدواری زیادی در دل هواداران ایجاد شده بود اما پنالتی اشتباهی که داور عمانی علیه سرخپوشان اعلام کرد باعث شد تا بازیکنان تیم ناامید شوند و در پایان هم با تساوی ۲ بر ۲ پرسپولیس از صعود به فینال آسیا باز ماند.
ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد پرسپولیس در بازی برگشت مقابل الهلال گفت: «بازیکنان پرسپولیس بازی را خوب شروع کردند و در دقایق ابتدایی هم موفق شدند به گل برسند اما پنالتی اشتباهی که داور عمانی برای الهلال گرفت که کاملا مشخص بود در چه لحظه‌ای به پرسپولیس ضربه بزند باعث شد تا بازیکنان ناامید شوند و به نوعی بازی را تا پایان نیمه اول جدی نگرفتند. در نیمه دوم هم تعویض‌های اشتباه برانکو که من هنوز فلسفه تعویض او را نفهمیدم فرصت گلزنی را از سرخپوشان گرفت.»
وی ادامه داد: «برانکو در ابتدای بازی اشتباه بزرگی انجام داد و محسن ربیع خواه را در ترکیب اصلی گذاشت و من نمی‌دانم چه دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که ربیع خواه حتما باید در زمین باشد؟ به نظر من ربیع خواه در حد پرسپولیس نیست و حضور او در زمین باعث می‌شود که بازیکنان دیگر ضرر کنند. در نیمه دوم هم برانکو به جای اینکه بازیکن عراقی را به جای ربیع خواه وارد زمین کند تا در کنار مسلمان بتوانند خط هافبک الهلال را از کار بیاندازند اما با تعویض اشتباهش ربیع خواه را داخل زمین نگه می‌دارد و مسلمان که یک هافبک بازی‌ساز است را از زمین بیرون می‌کشد. در دقایق پایانی بازی هم شاهد بودیم که تیم نیاز به گلزنی دارد اما برانکو دقیقه ۹۰ بازی دست به تعویض می‌زند.»
عربشاهی با انتقاد از عملکرد برانکو در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال بیان کرد: «برانکو پرسپولیس را در دوبازی رفت و برگشت مقابل الهلال قربانی کرد. تیم الهلال آنقدر تیم قدرتمندی نبود که بتواند رفت و برگشت با اختلاف ۴ گل ما را شکست دهد بلکه اشتباهات برانکو در چیدمان ترکیب باعث کسب چنین نتیجه‌ای شد. برانکو در بازی رفت به جای اینکه از جلال حسینی در قلب خط دفاعی استفاده کند حسین ماهینی را در آن پست بازی می‌دهد که این بازیکن در مقابل قشقایی نتوانست در قلب دفاع عملکرد خوبی داشته باشد و من نمی دانم چطور ماهینی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان باید مقابل الهلال در آن پست بازی می‌کرد؟»
وی ادامه داد: «پرسپولیس بعد از سال‌ها به این مرحله رسید و مثل آب خوردن فرصت رسیدن به فینال را از دست دادند. من ۱۱ سال در تیم ملی و ۱۳ سال در پرسپولیس در پست هافبک دفاعی بازی کردم. بازیکنی که در این پست بازی می‌کند باید بیشترین میزان دوندگی را در زمین داشته باشد اما ربیع خواه به عنوان هافبک دفاعی پرسپولیس کمترین دوندگی را در بین بازیکنان پرسپولیس دارد. من بارها گفتم و باز هم می‌گویم برانکو فقط یک تمرین‌دهنده خوب است و در زمان بازی نمی‌تواند تیم را به خوبی هدایت کند. با بازیکنانی که در حال حاضر در پرسپولیس هستند هر مربی جای برانکو باشد می‌تواند نتیجه خوبی کسب کند.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *