پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

بازشماری آرا در امریکا، پیروزی ترامپ را تایید می کند!

با پایان بازشماری آرای انتخاباتی در ایالت ویسکانسین، پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری تایید شد!

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل , انتخابات آمریکا

بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین روز دوشنبه ۲۲ آذر (به وقت آمریکا) به پایان رسید و پیروزی دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، در آن تائید شد. اعلام نتیجه نهایی در ایالت پنسیلوانیا نیز، حاکی از پیروزی ترامپ است.

به  گزارش  انتخاب  ؛جیل استین، از حزب «سبز»، موسوم به «جریان سوم» در انتخابات آمریکا، با راه‌اندازی کارزاری که هدف از آن جمع‌آوری هزینه‌ی بازشماری آرا بود، خواستار شمارش مجدد رای‌ها در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا بود.

 

خانم استین گفته بود شمار آرای غیابی در حوزه ویسکانسین، افزایش قابل‌توجهی نشان می‌دهد و ممکن است سیستم شمارش آرا هک شده باشد. او هیچ مدرک و شاهدی در مورد این اتهام‌ها ارائه نکرده بود.

 

ستاد هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات، چند بعد گفت با وجود آنکه مدرکی در مورد هک شدن سیسم‌ها در دست نیست، اما در بازشماری آرا در ویسکانسین شرکت می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، همان زمان این را «مضحک» و هدف از آن را فریب افکار عمومی توصیف کرده‌ بود.

 

آسوشیتدپرس می‌گوید بازشماری آرا در ویسکانسین، پس از شمردن نزدیک به ۳ میلیون رای، تغییر چندانی نکرد و با نزدیک به ۲۳ هزار رای بیشتر، ترامپ در این ایالت به پیروزی رسیده‌است. او در عین حال ۱۳۱ رای بیشتر هم به دست آورده‌است.

 

همین موضوع خود واکنش رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را در پی داشت که در توئیتر خود آن را بازتاب داد: «حزب سبز و دمکرات‌ها حالا می‌توانند استراحت کنند. کلاه‌برداری!».

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *