پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ قبل از ظهر به وقت تهران

بازتاب متروسواری روحانی در رسانه های خارجی

مجله انلاین دوستان :    پس از آنکه رئیس جمهور و برخی دیگر از مقامات دولتی کشورمان روز گذشته به مناسبت روز هوای پاک با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار خود رفتند، رسانه های خارجی به بازتاب این موضوع پرداختند.

www.dustaan.com-بازتاب متروسواری روحانی در رسانه های خارجی سایت روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی با تیتر «تعجب مسافران ایرانی در شانه به شانه شدن با رئیس جمهور» نوشت: مسافران ساعات شلوغ و پر از جمعیت مترو پایتخت با یک مسافر غیرمنتظره شانه به شانه شدند: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران.
حسن روحانی همزمان با جواد ظریف، وزیر خارجه و دیگر اعضای دولت یازدهم روز دوشنبه از قطار مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار خود استفاده کردند. تلگراف در این باره نوشت: این اقدام بخشی از تلاش مقامات دولتی ایران برای گرامیداشت روز هوای پاک در این کشور بود.
این روزنامه در ادامه می نویسد: روحانی در حالی که برای مسافران متعجب دست تکان می داد با حضور در قطار متروی تهران با مسافران زن و مرد به گفت وگو نشست. وی همچنین در این مسیر پسربچه ای را به آغوش کشید و با وی صحبت کرد.

تهران، پایتخت ایران جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد و از مشکلات شهری از جمله هوای آلوده، رنج می برد. از زمانی که حسن روحانی در آگوست سال ۲۰۱۳ (خرداد ۹۲) به ریاست جمهوری ایران انتخاب شد، نرخ تورم به کمتر از ۲۰ درصد رسید و دولت جدید تاکید کرد که فضا در این کشور برای سرمایه گذاری خارجی باز است و تحریم های غرب علیه ایران باید بر اساس توافق نهایی هسته ای که هم اکنون در حال مذاکره است، برداشته شود.
از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به این موضوع پرداخت و نوشت: مسافران ساعات شلوغ مترو تهران با یک مسافر غیرمنتظره شانه به شانه شدند، با حسن روحانی. رئیس جمهوری ایران برای مسافران متعجب دست تکان داد و با آنها صحبت کرد.

شبکه خبری ان بی سی نیوز نیز با انتشار تصاویر این اقدام مقامات دولت ایران نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به مترو شلوغ تهران رفت تا روز هوای پاک در این کشور را گرامی بدارد، دیگر وزرای دولت روحانی نیز برای اعلام حمایت خود از این اقدام رئیس جمهور از وسایل حمل و نقلیه عمومی استفاده کردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *